De ce ar trebui să iei în considerare YouTube Marketing?

Timp estimat pentru citire: 6 minute

Atunci când ne gândim la YouTube, primele lucruri care ne trec prin minte sunt fie o rețea de socializare, fie o platformă video online; un site pe care îl vizităm atunci când vrem să ascultăm muzică, să învățăm ceva nou sau să urmărim videoclipuri despre subiectele care ne pasionează.

Însă de multe ori trecem cu vederea potențialul imens de marketing pe care îl are YouTube. Tot ce trebuie să facem este să ne uităm la câteva statistici pentru a ne da seama de toate oportunitățile pe care ni le oferă YouTube Marketing:

  • YouTube are peste 2 miliarde de utilizatori lunari la nivel mondial
  • Peste 500 de ore de videoclipuri sunt încărcate în fiecare minut
  • Este a doua cea mai utilizată platformă socială din lume
  • Zilnic sunt vizionate peste un miliard de ore de videoclipuri

În acest articol discutăm despre cum să vă optimizați și creșteți canalul de YouTube cu ajutorul YouTube ads, colaborări cu influenceri și multe alte sfaturi utile!

1. Informează-te despre demografic

Pentru primul pas, este vital să ne alocăm timp pentru a ne informa despre demograficul prezent pe YouTube.

Date precum regiunea în care locuiesc majoritatea utilizatorilor (aproape 15% din traficul site-ului provine din SUA), intervalul de vârstă predominant (81% au între 15-25 ani) și preferințele de vizionare (70% din timpul de vizionare are loc pe dispozitive mobile). 

Cu un canal de YouTube pentru afaceri, aveți acces la o pagină de Google Analytics. Monitorizați durata de vizionare și statisticile demografice disponibile. Cât de mult se suprapune publicul de pe YouTube cu celelalte canale social media?

Dacă spectatorii au lăsat comentarii, citește-le pentru a vedea ce poți afla despre interesele și preferințele lor. Identifică conținutul cu care publicul tău se conectează cel mai mult și folosește-l pentru a face un brainstorming cu idei pentru următoarele tale videoclipuri. Planifică și creează conținut pentru actualii abonați, dar și pentru publicul la care vrei să ajungi.

2. Cercetează concurența

Ca orice platformă, YouTube este un spațiu competitiv. Prin efectuarea unui audit al concurenților, puteți vedea modul în care canalul vostru se compară cu aceștia.

Identificați concurenții

Începeți prin identificarea a trei până la cinci concurenți. Dacă nu sunteți sigur, încercați Google Keyword Planner pentru a afla ce companii se clasează pentru cuvintele cheie asociate cu brandul tău. Sau cercetați ce canale apar în căutările de pe YouTube pentru aceleași cuvinte cheie. 

Efectuați o analiză SWOT

SWOT (strengths, weaknesses, opportunities și threats) sau puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări examinează factorii interni și externi și potențialul unei companii în vederea dezvoltării unui plan strategic pentru îndeplinirea unor țelurilor stabilite de către aceasta.

Aceasta este o metodă bună pentru identificarea aspectelor care funcționează și nu funcționează la abordarea voastră pe YouTube.

Tot ce trebuie să știți despre realizarea unei analize SWOT se află în acest articol!

3. Optimizați-vă videoclipurile pentru a obține vizionări

YouTube este un motor de căutare video. La fel ca Google – care se întâmplă să dețină YouTube – rezultatele videoclipurilor sunt clasificate după titluri, cuvinte cheie, descrieri și alți factori. 

Optimizați-vă videoclipurile, astfel încât acestea să aibă cele mai mari șanse să apară în rezultatele căutării și să obțină mai multe vizualizări. 

Un titlu relevant

Includeți cuvinte cheie relevante și verificați ce cuvinte utilizează oamenii pentru a vă găsi canalul. Uitați-vă și pe Google Trends și Google Keyword Planner pentru a dacă oricare dintre acești termeni de căutare populari poate fi adăugat la titlul dvs.

Scrieți o descriere care să conțină keywords relevante

Dați prioritate primelor rânduri ale descrierii pentru a oferi un scurt rezumat al videoclipului. 

YouTube afișează aproximativ 300 de caractere (aproximativ trei rânduri) deasupra butonului Afișează mai multe pe care utilizatorii trebuie să apese click pentru a vedea descrierea completă. Aici ar trebui să adăugați mai mult context pentru videoclipul vostru. De exemplu, dacă prezentați mai multe produse, furnizați linkuri către acestea.

Adăugați și linkuri către site-ul vostru și celelalte rețele de socializare. Dacă videoclipul este lung, creați un „cuprins” cu marcaje temporale, astfel încât spectatorii să poată sări la secțiunea care îi interesează.

4. Încărcați și programați videoclipurile

Acum că v-ați creat și optimizat videoclipurile, este timpul să le programați pentru publicare.

Pentru majoritatea tinerilor de 18-34 de ani, YouTube a înlocuit televiziunea tradițională. Dar nu a înlocuit neapărat așteptările. Oamenii încă se așteaptă ca videoclipurile să fie disponibile conform programului stabilit de către creator.

Verificați statisticile canalului pentru a vedea dacă există o zi sau o oră care tinde să aibă un engagement mai mare de vizionare și implicare. După ce ați identificat cel mai bun moment pentru postare, urmăriți să publicați periodic în ziua sau la ora respectivă.

5. YouTube Ads

Publicitatea pe YouTube poate fi o modalitate eficientă de a vă extinde reach-ul dincolo de canalul vostru de Youtube. 

Doriți să vă promovați compania, un eveniment sau un produs nou? Atunci YouTube Ads sunt potrivite pentru afacerea și țelurile voastre!

YouTube Ads pot fi:

  • Anunțuri in-stream care se pot închide
  • Anunțuri in-stream care nu se pot închide
  • Anunțuri Video Discovery (cunoscute anterior ca anunțuri in-display)
  • Anunțuri non-video (de exemplu, suprapuneri și bannere)

6. Colaborați cu un influencer

Una dintre cele mai bune modalități de a crește vizibilitatea brandului vostru și de a ajunge la un public mai larg pe YouTube este să colaborați cu un influencer.

Influencer Marketing este o formă de marketing practicată pe rețelele de social media. Companiile colaborează cu creatorii care au urmăritori loiali pentru a promova sau recomanda un produs sub forma unei postări sponsorizate

Influencerii inspiră mai multă încredere deoarece oamenii pot asocia o persoană pe care o cunosc și o admiră cu produsul respectiv.

Pentru mai multe informații despre influencer marketing, apăsați aici!