Ce este Influencer Marketing și de ce contează?

Timp estimat pentru citire: 3 minute

Influencer Marketing este o formă de marketing practicată pe rețelele de social media. Companiile colaborează cu creatorii care au urmăritori loiali pentru a promova sau recomanda un produs sub forma unei postări sponsorizate.

Un influencer este o persoană care are puterea de a influența deciziile de cumpărare ale altora datorită relației pe care o are cu audiența sa.

Influencerii inspiră mai multă încredere deoarece oamenii pot asocia o persoană pe care o cunosc și o admiră cu produsul respectiv.

ce este influencer marketing

În calitate de companie, trebuie să efectuezi o cercetare amănunțită a persoanelor cu care dorești să colaborezi, pentru a avea certitudinea că nișa influencerilor este potrivită pentru produsul/serviciul tău.

Mai apoi, verifică dacă aceștia au obținut următorii în mod organic, de-a lungul unei perioade de timp, spre deosebire de influencerii care au folosit metode frauduloase pentru a obține urmăritori și aprecieri rapid. Colaborarea cu ei va fi în detrimentul companiei tale, deoarece produsul tău nu este promovat unei audiențe reale, ci unor conturi de spam cu care este imposibil să interacționezi.

De asemena, putem verifica engagement-ul unei postări și bazat pe aceste informații, vom calcula rata de implicare.

Spre deosebire de marketingul tradițional, unde companiile au control total asupra creativității și a modului în care este distribuit un produs, influencer marketing se bazează pe autenticitatea influencerilor. Fiecare influencer cu care lucrezi poate adopta o abordare diferită pentru a-ți promova compania sau produsul. Prin urmare, ar trebui să te simți confortabil în încredințarea unui anumit nivel de control persoanelor cu care colaborezi.

60% din consumatori spun că sunt influențați de o recomandare atunci când cumpără un produs.

ce este influencer marketing

Influencer Marketing poate să includă:

  • Recenzii de produse pe social media
  • Product placement incorporat în conținut creativ (cu sau fără o mențiune directă din partea influencerului)
  • Distribuirea campaniilor companiei și a lansărilor de produse noi
  • Distribuirea unui discount, astfel încât publicul influencerului să poată obțină o reducere sau ofertă exclusivă la un produs
  • Organizarea unor giveaway-uri pe platformele influencerului
  • Promovarea evenimentelor la care influencerul sau brandul tău vor participa
  • Susținerea cauzelor influencerilor prin donarea de produse pentru strângerea de fonduri
  • Apelarea la influenceri pentru a crea conținut precum videoclipuri, postări de blog și anunțuri pe social media pentru compania ta

Concluzie

Companiile au doar de câștigat din influencer marketing, aceasta fiind o oportunitate excelentă pentru a-și mări audiența, a atrage noi clienți și a obține mai mult trafic și conversii.