8 pași pentru un plan de marketing care aduce rezultate peste așteptări

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Un plan solid de marketing este indispensabil atunci când vine vorba de setarea unor obiective pentru compania voastră, având ca scop primar creșterea afacerii voastre.

Fără un plan bine pus la punct, lucrurile pot deveni dezorganizate, și este aproape imposibil să prevedeți obstacolele, nevoile și bugetul de care veți avea nevoie pe parcursul unui an. Este important de reținut că există o multitudine de versiuni ale planului de marketing, în funcție de domeniul de activitate și de obiectivele business-ului vostru.

În acest articol vom discuta despre cei mai importanți pași pe care trebuie să îi urmăm pentru a realiza un plan de marketing remarcabil cu ajutorul căruia vom obține rezultate surprinzătoare.

1. Rezumatul afacerii

Rezumatul afacerii este primul element pe care trebuie să îl includem în planul nostru. Acesta cuprinde:

  • Numele companiei
  • Locația sediului
  • Țelurile pe care dorim să le atingem

2. Business Initiative (Inițiativa de afaceri)

Business Initiative se referă la campaniile interne care urmăresc să îmbunătățească mediul de lucru al unei organizații, cultura companiei sau strategia generală de afaceri. 

Această secțiune a planului trebuie să se axeze pe proiectele care țin strict de marketing, în special pe obiectivele și modul în care veți urmări și măsura progresul acestora.

👉Apăsați aici pentru a accesa oferta noastră variată de servicii👈

3. Analiza concurenței

Buyer Persona sau clientul tău ideal, are mii de opțiuni atunci când vine vorba de rezolvarea problemelor lui, atât în ​​ceea ce privește tipurile de soluții pe care le ia în considerare, cât și furnizorii care le pot oferi acele soluții. 

În cercetarea de piață, ar trebui să luați în considerare concurența voastră, în ce aspecte excelează și care sunt golurile pe care le puteți umple, cum ar fi:

  • Poziționare
  • Cotă de piață
  • Oferte
  • Prețuri

4. Buget

Nu confundați elementul de Buget al planului vostru de marketing cu prețul produsului sau cu alte informații financiare ale companiei. Bugetul descrie câți bani a alocat compania echipei de marketing pentru a urmări inițiativele și obiectivele prezentate în elementele de mai sus.

5. Canale de marketing

Planul trebuie să includă o listă a canalelor de marketing pe care intenționați să le utilizați. În timp ce compania voastră promovează produsul în sine folosind un anumit spațiu publicitar, canalele de marketing sunt locul în care veți publica conținutul care vă educă cumpărătorii, generează clienți potențiali și răspândește gradul de conștientizare (brand awareness) al mărcii.

Utilizați această secțiune a planului pentru a stabili rețelele de social media pe care doriți să lansați o pagină de afaceri, pentru ce veți folosi această rețea și cum veți măsura succesul campaniilor.

6. Analiza SWOT

SWOT (strengths, weaknesses, opportunities și threats) sau puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări examinează factorii interni și externi și potențialul unei companii în vederea dezvoltării unui plan strategic pentru îndeplinirea unor țelurilor stabilite de către aceasta.

O companie poate utiliza o analiză SWOT pentru sesiuni generale de strategie de afaceri sau pentru un anumit segment, cum ar fi marketing, producție sau vânzări.

Tot ce trebuie să știți despre realizarea unei analize SWOT se află în acest articol!

7. Publicul țintă

În funcție de produsul sau serviciile pe care le oferi, trebuie să adaptezi modul în care te adresezi clienților și limbajul pe care îl folosești.

Aspecte ca vârsta, ocupația sau locația și multe alte informații legate de utilizatorii interesați de business-ul tău, pot transforma un cititor ocazional într-un client fidel datorită unui articol sau a unei postări pe blog care promovează în mod convingător și inteligent produsul sau serviciul tău.

Odată cu identificarea unui set de trăsături comune care caracterizează persoanele interesate de afacerea ta, îți va fi mult mai ușor să adaptezi conținutul specific pentru ei și să obții mai mult trafic sau conversii.

Ignorarea demograficului poate avea consecințe negative asupra afacerii tale, deoarece utilizatorii nu se vor putea regăsi sau înțelege ce încerci să le transmiți prin conținutul pe care îl postezi sub diverse forme, fie articole, reclame sau postări pe social media.

8. Obiectivele SMART

Nu vă puteți îmbunătăți rentabilitatea investiției decât dacă știți care sunt obiectivele voastre.

După ce v-ați dat seama de situația actuală și vă cunoașteți publicul, puteți începe să vă definiți obiectivele SMART .

Obiectivele SMART sunt specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp. Aceasta înseamnă că toate obiectivele afacerii voastre ar trebui să fie specifice și să includă un interval de timp în care doriți să le îndepliniți.

De exemplu, obiectivul tău ar putea fi să-ți crești urmăritorii de pe Instagram cu 15% în trei luni. În funcție de obiectivele tale generale de marketing, acest lucru ar trebui să fie relevant și atins. În plus, acest obiectiv este specific, măsurabil și limitat în timp.