WooCommerce sau Shopify? Alege platforma potrivită pentru magazinul tău online!

Nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a lansa un magazin online. Cu toate acestea, alegerea celei mai bune platforme de ecommerce dintre WooCommerce și Shopify nu este întotdeauna simplă.

De aceea, am creat acest ghid WooCommerce vs Shopify pentru a compara aceste două platforme populare de ecommerce.

Cum abordează Shopify ecommerce?

Fondată în 2006, Shopify este o soluție completă de ecommerce. 

Deoarece este o soluție găzduită, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la partea tehnică a conducerii magazinului vostru online. De asemenea, nu trebuie să cumpărați un pachet separat de găzduire .

Ca platformă, Shopify pune accent pe ușurința de utilizare. De asemenea, oferă tot ce aveți nevoie pentru a lansa un magazin online, eventual în câteva minute.

Acești factori fac din Shopify o opțiune excelentă pentru oricine dorește să creeze rapid un magazin de ecommerce. Dacă nu aveți nevoie de control asupra fiecărui aspect al magazinului vostru, Shopify poate fi, de asemenea, o alegere bună.

Cum abordează WooCommerce ecommerce?

Dimpotrivă, WooCommerce este un plugin open source  pe care îl adăugați la sistemul de management al conținutului (CMS) WordPress.

Dacă sunteți unul dintre milioanele de utilizatori WordPress , puteți instala și activa WooCommerce la fel ca orice alt plugin WordPress. Dacă nu aveți un site, va trebui mai întâi să adoptați WordPress ca CMS  și să creați un site web înainte de a vă putea gândi  la instalarea pluginului.

Spre deosebire de Shopify, va trebui să-ți achiziționezi găzduirea de ecommerce. Deși puteți rula WooCommerce pe un server intern, mulți proprietari de magazine achiziționează pachete separate de găzduire web.

Alegerea voastră de găzduire web este vitală. Furnizorul potrivit vă poate ușura volumul de muncă, având grijă de multe sarcini tehnice.

WooCommerce poate fi mai complex de configurat și rulat, dar vă oferă și un control sporit asupra fiecărui aspect al magazinului voastră. Acest lucru face ca platforma să fie potrivită pentru utilizatorii mai tehnici, cu obiective specifice în minte.

Cât de ușor este să lansezi un magazin pe fiecare platformă?

Dacă ne concentrăm pe cât de ușor este să creezi un magazin complet funcțional gata să accepte comenzi, Shopify este câștigătorul clar. Cu WooCommerce, va trebui să construiți un site web WordPress dacă nu aveți deja unul. De asemenea, va trebui să furnizați găzduire web și un nume de domeniu.

Dacă nu aveți aceste elemente la locul lor, timpul de configurare WooCommerce poate crește rapid. De asemenea, puteți suporta costuri suplimentare, inclusiv achiziționarea unui pachet de găzduire și a unui nume de domeniu .

Vestea bună este că WooCommerce are un expert de configurare la îndemână care vă ghidează prin mare parte din configurarea inițială. Acest proces include adăugarea unui gateway de plată, alegerea monedei și selectarea metodelor de expediere.

Există, de asemenea, o mulțime de bloguri, tutoriale și videoclipuri cu instrucțiuni care vă arată cum să vă configurați magazinul WooCommerce . Cu toate acestea, este imposibil să negi existența unei curbe de învățare abrupte, mai ales dacă acesta este primul tău site web WordPress.

Ca platformă de ecommerce găzduită, Shopify se ocupă de o mare parte a sarcinilor tehnice necesare pentru lansarea unui magazin online. Aceasta include furnizarea unui nume de domeniu, găzduire și un  certificat SSL (Secure Sockets Layer) .

În esență, puteți să creați un cont Shopify, să vă alegeți tema și apoi fie să cumpărați un domeniu, fie să sincronizați un nume de domeniu existent. Presupunând că utilizați propriul gateway Shopify Payments al companiei , puteți începe să acceptați plăți cu cardul de credit din prima zi.

Cât de mult control aveți asupra designului magazinului vostru?

Atât WooCommerce, cât și Shopify au teme elegante care vor face o primă impresie excelentă clienților tăi. Puteți oferi instantaneu magazinului vostru WooCommerce o nouă înfățișare alegând dintre peste 1.000 de teme WooCommerce.

Veți găsi, de asemenea, teme premium WooCommerce pe piețele terțe. De exemplu, există alte 1.200 de teme  WooCommerce la ThemeForest.

Dacă doriți să transformați magazinul vostru Shopify, veți avea acces la o selecție mai mică de teme . Fiind o platformă de ecommerce dedicată, toate aceste teme sunt bine concepute și optimizate pentru a stimula vânzările.

În timp ce comunitatea WordPress a creat teme WooCommerce elegante și șlefuite, există mai puțin control al calității. Dacă optați pentru o temă Shopify, aveți garantat un nivel ridicat de calitate. În general, în timp ce WooCommerce vă oferă mai multe opțiuni, ofertele Shopify sunt mai îngrijite.

Cu toate acestea, ar trebui să vă așteptați să plătiți o primă pentru cele mai bune teme Shopify. 

Unele teme Shopify vă permit să adăugați fragmente de cod HTML  sau Liquid. Acest cod este apoi redat în șablonul, secțiunea sau blocul care conține setarea.

Cu toate acestea, această funcție este limitată și poate varia în funcție de tema Shopify aleasă. Deoarece WooCommerce este o platformă open source, aveți un domeniu nelimitat de a vă personaliza tema.

Ce metode de plată oferă fiecare platformă?

Când vine vorba de acceptarea plăților, cu cât poți accepta mai multe metode, cu atât mai bine. Unele gateway-uri de plată  sunt mai populare în anumite locații geografice.

Acceptând cât mai multe metode de plată diferite, vă puteți maximiza atractivitatea. Din fericire, WooCommerce și Shopify acceptă ambele mai multe gateway-uri de plată. Cu excepția cazului în care clienții voștri folosesc o metodă de plată foarte de nișă, nu ar trebui să aveți probleme, indiferent de platforma pe care o alegeți.

WooCommerce acceptă toate gateway-urile majore, inclusiv Stripe, PayPal, Square și Authorize.Net. De asemenea, acceptă o mulțime de gateway-uri regionale. Acestea includ procesorul PencePay , care se concentrează pe piețele emergente.

Shopify are propriul gateway de plată care necesită configurare zero. Dacă utilizați Shopify Payments , nu vi se vor percepe taxe de tranzacție.

Shopify acceptă, de asemenea, o gamă largă de gateway-uri de plată externe . Cu toate acestea, există un dezavantaj semnificativ: platforma percepe taxe suplimentare pentru utilizarea acestor gateway-uri.

Această taxă este de 2%, 1% sau 0,5% pentru planurile Basic Shopify, Shopify și, respectiv, Advanced Shopify. Din acest motiv, dacă optați pentru Shopify, poate doriți să luați în considerare utilizarea gateway-ului său de plată.

WooCommerce are, de asemenea, propria poartă de plată care implică costuri suplimentare. Cu toate acestea, nu percepe o taxă pentru utilizarea gateway-urilor externe. Înseamnă că vi se vor percepe taxe de tranzacție numai de către banca sau de către gateway-ul ales.

Care platformă este cea mai prietenoasă cu motoarele de căutare?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) poate avea un impact considerabil asupra profitului tău ca magazin online. De fapt, peste 40% din veniturile  majorității magazinelor de ecommerce provin din traficul organic. Mai mult, 39% din achizițiile digitale  sunt influențate de căutări relevante.

Ieșit din cutie, codul WooCommerce este optimizat pentru SEO. De asemenea, puteți adăuga meta descrieri și titluri în paginile voastre de produse și puteți personaliza adresele URL. Aceste măsuri pot maximiza șansele ca paginile magazinului voastre să apară în rezultatele relevante ale motoarelor de căutare.

În plus, puteți crește atractivitatea SEO WooCommerce instalând plugin-uri suplimentare. Acestea includ software puternic conceput special pentru a vă îmbunătăți SEO, cum ar fi Yoast SEO și The SEO Framework.

Aceste plugin-uri vă oferă mai mult control asupra SEO pe pagină. De asemenea, ei vă pot evalua SEO și vă pot oferi sfaturi utile pentru optimizarea fiecărei pagini de produs pentru motoarele de căutare.

Shopify facilitează, de asemenea, adăugarea de informații SEO de bază în magazinul vostru Acest proces include crearea de descrieri și titluri pentru paginile voastre de produse.

Deși WooCommerce se mândrește cu o varietate mai mare de plugin-uri, există câteva plugin-uri utile SEO în magazinul de aplicații Shopify, cum ar fi SEO Booster.

Acest plugin vă poate scana magazinul și genera rapoarte SEO detaliate. Puteți implementa apoi recomandările pluginului și, sperăm, să vă îmbunătățiți clasamentul în motoarele de căutare.

Cât de ușor este să-ți gestionezi inventarul?

WooCommerce este o soluție flexibilă și personalizabilă, care vă oferă control complet asupra inventarului vostru. Puteți încărca produse noi și edita pe cele existente folosind editorul WordPress familiar:

Similar cu WooCommerce, Shopify vă permite să vă urmăriți rapid produsele, să accesați alerte de stoc, să generați rapoarte și să efectuați alte sarcini esențiale de gestionare a stocurilor. Ambele platforme vă permit să încărcați în bloc întregul catalog de produse prin fișiere CSV. Aceste caracteristici vă pot economisi o cantitate semnificativă de timp.

Cu toate acestea, un domeniu în care aceste soluții diferă dramatic este variațiile produselor. Acestea sunt atribute pe care le puteți aplica unui anumit produs.

De exemplu, dacă vindeți un tricou, puteți oferi acest articol în diferite culori sau mărimi. Fiecare dintre aceste atribute este o variație de produs.

Cu WooCommerce, nu există o limită strictă a numărului de variante de produs pe care le puteți utiliza. În schimb, Shopify are o limită strictă de 100 de variante și trei opțiuni totale per produs. Dacă doriți să creșteți această limită, va trebui să utilizați o aplicație Shopify terță parte .

Concluzie

Datorită creșterii platformelor de ecommerce ușor de utilizat, nu a fost niciodată mai ușor să creezi un magazin online. Cu toate acestea, uneori, prea multă alegere poate fi un lucru rău.

Dacă sunteți rupt între WooCommerce și Shopify, atunci să recapitulăm rapid aceste două platforme:

  1. Shopify: Dacă doriți să lansați rapid un magazin online, Shopify combină funcții puternice de ecommerce cu un proces de configurare fără probleme. Aproape că nu necesită cunoștințe tehnice de specialitate, dar asta are un cost – nu deții platforma și trebuie să plătești un comision pentru fiecare vânzare.
  2. WooCommerce: Acest plugin poate transforma un site web WordPress existent într-o platformă puternică de ecommerce. Cu o comunitate vastă de plugin-uri, extensii și teme, WooCommerce promite să vă ofere control complet asupra magazinului vostru de ecommerce. Cu toate acestea, trebuie să alegeți o gazdă web credibilă pentru ca aceasta să funcționeze fără probleme.