6 sfaturi pentru a-ți proteja site-ul împotriva unui atac cibernetic

Pentru majoritatea dintre noi, site-ul afacerii noastre este modalitatea principală de comunicare cu clienții. De aceea este esențial să avem un site web securizat, care inspiră clienților încrederea necesară pentru a face tranzacții cu afacerea noastră online.

Citiți în continuare articolul pentru a afla care sunt cele 6 metode pe care să le puneți în aplicare pentru a vă proteja site-ul împotriva unui atac cibernetic.

De ce este atât de importantă securitatea pe internet?

Lipsa de conștientizare a riscurilor și consecințelor înseamnă că toate companiile sunt vulnerabile la atacurile cibernetice. Rețineți că majoritatea acestor atacuri sunt automate și roboții nu fac distincția dintre site-urile web corporative mari și site-urile mici.

Orice site web care gestionează informații private trebuie protejat. Aceste informații private pot fi:

  • Liste de abonați la newsletter
  • Întrebări generale, inclusiv detalii private, cum ar fi numerele de cont
  • Detalii bancare partajate în timpul tranzacțiilor de ecommerce
  • Portaluri pentru clienți sau furnizori care necesită autentificare

Dacă site-ul vostru nu este securizat, riscați ca un potențial hacker să răspândească malware pe site-ul vostru și în toate sistemele legate de acesta. Acest lucru îi poate determina să vă urmărească vizitatorii și să le fure informațiile.

Ce este malware?

Malware este prescurtarea pentru malicious software. Este un termen care se referă la:

  • Viruși
  • Worms (Viermi)
  • Trojans și alte programe informatice dăunătoare

Acest tip de software rău intenționat este ceea ce folosesc hackerii pentru a obține acces la informații personale. Și, deși virușii sunt un tip de malware, nu fiecare tip de malware este un virus.

Informațiile colectate de hackeri pot include:

  • Numele clienților
  • Adrese de email
  • Numerele cardurilor de credit și alte date tranzacționale

Scenariul cel mai nefericit este atunci când un hacker vă adaugă site-ul la o rețea botnet de site-uri infectate.

În cele mai multe cazuri, hackerii nu încalcă securitatea site-ului, alegând manual pe cine să atace. Ei se bazează adesea pe automatizare pentru a clasifica site-urile web vulnerabile și pentru a efectua atacuri cibernetice.

Cele mai multe site-uri web sunt compromise de roboții nesolicitați care compilează liste de site-uri web și verifică o serie de vulnerabilități de securitate comune care pot fi utilizate pentru a obține o portiță de intrare în site-ul respectiv.

Cum să recunoști semnele de avertizare

Din cauza lipsei de resurse, afacerile mici nu au adesea site-uri web, conturi sau sisteme de rețea securizate. Astfel de afaceri sunt o țintă foarte ușoară și vulnerabilă la atacurile cibernetice.

Iată câțiva indicatori că site-ul vostru poate fi atacat:

  • Sunteți dintr-o dată offline fără motiv
  • Software-ul antivirus a detectat un malware
  • Unele anunțuri sau coduri aleatorii apar pe site-ul vostru web

6 moduri de a vă proteja site-ul împotriva atacurilor cibernetice

Vestea bună este că nu totul este pierdut. Există multe modalități de a vă proteja site-ul. Discutăm 6 modalități de a vă proteja site-ul și de a preveni viitoarele atacuri cibernetice.

1. Obțineți un certificat SSL

SSL înseamnă Secure Sockets Layer. Este o tehnologie de criptare care creează o legătură criptată între site-ul vostru web și browserul clientului.

Nu trebuie să așteptați un atac pentru a obține un certificat SSL; de fapt, cel mai bine este să-l configurați de la început.

Odată instalat, în bara browserului apare un semn verde de lacăt, care arată clienților că site-ul tău este securizat.

Adresa URL a oricărui site web protejat de un SSL va începe cu HTTPS, în loc de HTTP. Acesta este un alt indiciu care le spune clienților că afacerea voastră este foarte serioasă în ceea ce privește protejarea datelor.

Blocarea și prefixul HTTPS înseamnă că datele care trec între site-ul companiei voastre și browserul clientului sunt criptate. 

De asemenea, este util să rețineți că motoarele de căutare, cum ar fi Google, preferă site-urile care sunt criptate prin HTTPS și vor promova site-ul vostru criptat mai sus în rezultatele căutării decât cele care nu sunt protejate de SSL. Aceasta înseamnă că va crește probabilitatea de a vă găsi clienții afacerea online.

2. Actualizați în permanență informațiile de pe site

Dacă există o actualizare disponibilă pentru site-ul vostru web, aplicațiile sau dispozitivele mobile, vă recomandăm să acționați imediat. Acționarea imediată reduce la minimum șansa de a fi victima unei breșe de securitate pe care actualizarea este proiectată să o prevină. Acțiunea rapidă vă va ajuta literalmente să vă protejați de un atac cibernetic.

3. Schimbați-vă parolele la fiecare trei luni

Este tentant să ai aceeași parolă pentru orice, dar asta presupune un risc crescut de a fi piratat. Secretul este să vă asigurați că toate parolele noi sunt complexe și puternice.

Aceasta înseamnă să creați o parolă care să conțină numere, simboluri și majuscule. Dacă aveți un portal pentru clienți pe site-ul vostru care necesită autentificare, încurajați-vă clienții să-și schimbe parola și setările în mod regulat.

4. Actualizați-vă sistemul de management al clienților (CMS) în mod regulat

Cea mai mare parte a încercărilor de hacking se întâmplă deoarece proprietarii site-ului web nu și-au actualizat software-ul. Acesta este adesea cazul site-urilor WordPress, deoarece pluginurile sau temele vechi sunt ținte ușoare pentru hackeri.

Nu contează dacă ai un blog mic sau un site mare. Dacă aveți software învechit, roboții rău intenționați vă pot accesa cu crawlere site-ul și vă pot sparge site-ul.

Din păcate, mulți proprietari de site-uri mici încă nu sunt conștienți de această vulnerabilitate și nu își actualizează sau nu își fac backup CMS-ul – până când site-ul lor este compromis.

5. Scanați în mod regulat toate dispozitivele

Programele malware se răspândesc adesea de la un dispozitiv conectat la altul, motiv pentru care site-ul vostru ar trebui să aibă software antivirus. Cele mai populare programe de software sunt:

Vă recomandăm să instalați unul din aceste programe pe toate dispozitivele, inclusiv pe smartphone și pe tabletă. Acestea vă vor menține dispozitivele în siguranță de orice amenințări online și vă vor avertiza cu privire la orice potențial hacker.

6. Adăugați autentificarea cu doi factori

Autentificarea cu doi factori este practic un nivel suplimentar de securitate. Când vă conectați la un site web cu numele de utilizator și parola, veți primi un cod de confirmare care va fi trimis pe mobil sau pe e-mail. Acest lucru vă ajută să vă verificați identitatea. Adăugați autentificare cu doi factori la orice proces de conectare de pe site-ul vostru.

Deși ar putea fi destul de ușor pentru hackeri să fure detaliile de conectare ale clienților voștri, posibilitatea de a accesa și SMS-urile sau e-mailurile acestora este un alt pas de securitate – pe care un hacker nu-l poate pirata.

Protejează-ți site-ul cu FireWeb!

Mizele sunt prea mari pentru orice afacere care suferă o încălcare a securității cibernetice

Pentru a fi în siguranță, vă recomandăm să investiți într-o soluție de securitate all-in-one, cum ar fi unul dintre planurile FireWeb pentru mentenanță web. Noi vă oferim un certificat SSL, scanare zilnică de malware, un firewall și backup-uri automate în cloud.

Dacă bănuiți că vreo activitate suspectă are loc pe site-ul vostru, puteți fi siguri că aveți o echipă de încredere la FireWeb!