fbpx

De ce afacerea ta are nevoie de un USP (Unique Selling Point)?

Cuprins Articol
    Add a header to begin generating the table of contents

    Ce este mai exact un USP (Unique Selling Point)?

    USP sau Unique Selling Point se referă la Punctul Unic de Vânzare, sau abordarea originală din spatele afacerii tale care te diferențiază de competiție și te ajută să ieși în evidență în nișa ta.

    Un USP inedit și bine definit poate fi cheia afacerii tale, motivul pentru care clienții aleg produsul/serviciile tale și nu pe cele ale competiției.

    În lumea marketingului digital, USP-ul vă definește poziția companiei în piață, fiind nucleul afacerii voastre.

    De ce ar trebui clienții să te aleagă pe tine? Pentru că lucrul pe care îl oferi tu și modul în care o faci are un beneficiu pe care concurenții din domeniul tău nu îl oferă.

    De ce contează?

    Dacă toate produsele ar fi identice, potențialii clienți nu ar ști care este cel mai potrivit produs pentru ei și nevoile lor. Fiind clari cu privire la USP-ul afacerii voastre, îi convingeți pe clienții indeciși că produsul/serviciul vostru este, de fapt, singura alegere. Aceasta este o parte crucială a vânzării eficiente, în special online, unde consumatorii au atât de multe opțiuni.

    Un USP poate servi, de asemenea, un rol important pe plan intern, deoarece vă obligă să analizați serios misiunea companiei voastre.

    Este vital să luați în considerare și să comunicați clar și eficient pentru cine este afacerea voastră, ce vă determină să oferiți serviciile pe care le oferiți și cum doriți să creați un impact unic și memorabil.

    USP-ul companiei tale reprezintă motivul pentru care clientul va cumpăra de la tine și o parte importantă a strategiei tale de marketing pentru a atrage clienți noi.

    Sfaturi pentru crearea unui USP de succes

    Înțelege caracteristicile pe care le apreciază clienții


    În primul rând, trebuie să vă faceți o idee despre ce apreciază clienții la produsul sau serviciile voastre și, de asemenea, la cele ale concurenților voștri. Gândiți-vă la elementele de bază comune tuturor furnizorilor din industrie și analizați criteriile pe care clienții le utilizează pentru a decide ce produs sau serviciu să cumpere.

    La fel ca în cazul tuturor brainstorming-urilor, prin implicarea persoanelor cu cunoștințe în domeniu, veți îmbunătăți gama de caracteristici pe care le veți identifica. Deci, discutați cu agenții de vânzări, echipele de relații cu clienții și, cel mai important, cu clienții înșiși.

    Realizează un clasament folosind aceste criterii


    Identifică-ți principalii concurenți. Fiind cât de obiectiv poți, clasifică-te pe tine și pe fiecare dintre concurenții tăi, pentru fiecare criteriu. Unde este posibil, bazați-vă scorurile pe date obiective. Acolo unde acest lucru nu este posibil, faceți tot posibilul pentru a vedea lucrurile din perspectiva unui client.

    Identifică locul unde te clasezi


    Trasați aceste puncte pe un grafic. Acest lucru vă ajută să identificați punctele tari și punctele slabe ale concurenților.

    Când vă identificați USP-ul, asigurați-vă că este ceva care contează cu adevărat pentru potențialii clienți. Nu are rost să fii cel mai bun din industrie pentru ceva despre care nu le pasă.

    Păstrați-vă USP-ul (și utilizați-l!)


    Ultimul pas este să vă asigurați că vă puteți apăra USP-ul. Puteți fi sigur că de îndată ce veți începe să promovați un USP, concurenții voștri vor face tot posibilul pentru a-l neutraliza. De exemplu, dacă aveți cel mai bun website, aceștia vor aduce un web designer mai bun.

    Dacă ați stabilit un USP, este logic să investiți pentru a-l apăra – în acest fel, concurenții se vor lupta să țină pasul: până când ei și-au îmbunătățit produsul sau serviciile, afacerea voastră a trecut deja la următorul nivel, astfel încât ei nu vor reuși niciodată să țină pasul.