fbpx

Cum cerem returnarea contravalorii clicurilor invalide de la Google

Am observat că mulți din cei care iși fac reclamă cu Google Ads, chiar și cu bugete de peste 10000 de euro pe lună,  nu știu că Google permite advertiserilor  care folosesc Google Ads să solicite returnarea contravalorii clickurilor invalide. 

Dacă aveți bugete de minim 500 de euro pe lună, părerea noastră este că merită să faceți aceste demersuri, mai ales că Google permite trimiterea acestor solicitări la un interval minim de 60 de zile (nu mai des). Pentru bugetele mari, aceste sume recuperate pot fi chiar interesante.

Pentru a cere returnarea contravalorii clickurilor invalide (fraudă, etc) de la Google avem următoarele condiții

  • Putem cere returnarea odată la 60 de zile
  • Cererea trebuie făcută de proprietarul contului Google Ads sau de agenția care face managementul contului
  • Trebuie să furnizăm dovezi privind clickurile considerate fraudate ( vom detalia mai jos cum obținem aceste rapoarte)
Google Ads invalid click refund help

Unde facem solicitarea de returnare a clicurilor invalide către Google?

Pentru a solicita returnarea contravalorii clickurilor invalide din campaniile Google Ads trebuie să facem o solicitare direct către Google, prin completarea unui formular special.

Formularul pentru returnarea clickurilor invalide Google Ads îl găsiți aici.

Important: solicitarea trebuie făcută exclusiv de către titularul contului Google Ads sau de agenția care face managementul contului Google Ads.

Cum obținem rapoartele cu clicurile invalide pe care trebuie să le furnizam către Google?

Înainte de a începe orice proces de solicitare de rambursare către Google, va trebui să analizați campaniile dvs. publicitare. Va trebui să prezentați dovezile specifice privind traficul fals.

Acest raport trebuie să includă evidențierea activităților suspecte și detalierea clicurilor despre care credeți că ar trebui rambursate de către Google.

 

Noi folosim 2 softuri pentru a ne proteja conturile Google Ads împotriva clickurilor invalide și de asemena pentru a genera rapoartele necesare solicitărilor de rambursare.

        ClickCease

  • mai avansat dpdv tehnic
  • protejează și Facebook ADS
  • prețuri un pic mai mari
  • generează raport clicuri invalide

PPC Shield

  • oferă funcțiile de bază
  • interfață simplă, protejează doar Google Ads
  • prețuri mai mici
  • generează raport clicuri invalide

Dacă folosiți softul ClickCease raportul se obține de la meniul Tools – Apply for Google Refund.

Pe pagina respectivă puteți vedea data la care ați descărcat ultimul raport al clicurilor invalide. Această informație este utilă deoarece putem face cererea de restituire către Google Ads doar odată la 60 de zile.

Pentru generarea raportului, selectăm intervalul pentru care vrem să fie generat și dăm click pe Download Full Clicks Report. 

În cazul în care folosiți PPC Shield, după ce vă logați în cont accesați meniul Clicks.

Selectați perioada pentru care doriți generarea raportului.

Apoi de la ADD FILTER selectați Status BLOCKED și apoi APPLY.

Apoi apăsați butonul de download pentru a descărca raportul.

 

Cât durează până se procesează o cerere de returnare a clicurilor invalide din partea Google?

În general, rambursările de la Google Ads durează între zece zile lucrătoare și două săptămâni. 

Trebuie să precizăm că rămâne doar la latitudinea Google să aprobe sau să refuze solicitarea dvs. de rambursare a clicurilor invalide.
Dacă solicitarea de aprobare este aprobată, veți vedea creditul rambursat în Instrumente și setări > Facturare > Tranzacții > Ajustări în contul dvs. Google Ads.

Cât de des putem cere rambursarea clicurilor de la Google Ads?

Google acceptă o singură cerere în 60 de zile. 

Pentru traficul invalid mai vechi de 60 de zile Google nu își asumă nici o responsabilitate. Din acest motiv este important să trimitem rapoartele cu clicurile invalide nu mai vechi de 90 de zile.