fbpx

Ce este frauda prin click sau click-urile invalide și cum ne putem proteja?

Dacă utilizați publicitate cu plata pe clic sau plătiți prin afișări de anunțuri, v-ați întrebat vreodată câte dintre aceste clicuri sunt văzute de oameni reali? Poate ați auzit de frauda prin clic și sunteți curios: ce este frauda prin clic și cum funcționează?

Marketingul digital și, în special, anunțurile cu plata pe clic, au devenit metodele de reclamă pentru majoritatea companiilor. Toată lumea, de la proprietarii de întreprinderi mici până la corporații globale, poate profita de acest acces la o piață imensă online.

Frauda prin clic este acțiunea de a face clic pe un link plătit, cum ar fi un anunț grafic sau un rezultat al căutării sponsorizate, cu intenție rău intenționată sau răzbunătoare.

Aceasta poate fi pentru a epuiza bugetul de marketing al agenților de publicitate, pentru a deteriora performanța sau acoperirea anunțului sau chiar pentru a fura costul clicului respectiv (o practică cunoscută sub numele de fraudă publicitară).

De la aplicațiile plătite pentru a face clic (aplicații PTC), la fermele de clic, generarea unor volume mari de clicuri false este mai ușoară ca niciodată.

De fapt, problema fermelor de clic este răspândită la scară largă, multe dintre ele vânzându-și serviciile pentru a crește numarul de like-uri și folowers pe rețelele sociale. Dar aceeași tehnică poate fi folosită și pentru câștiguri din frauda prin clic folosind soluții tehnologice complexe și malware.

Frauda prin click în practică

După cum am văzut, există mai multe motive pentru a comite fraudă prin clicuri sau fraudă publicitară. Poate apărea pe orice link plătit, indiferent dacă este afișat, căutare plătită, social media, promovare în aplicație sau alte forme de marketing digital plătit.

Cele mai frecvente motive pentru a obține clicuri false pentru campania dvs. publicitară PPC sunt:

– Concurenți agresivi sau clienți care doresc să aibă un impact negativ asupra cheltuielilor dvs. publicitare.
– Dezvoltatori frauduloși organizați care au creat o modalitate de a fi plătiți pentru că dau clic pe anunțurile dvs., folosind de obicei inventarul fals al editorilor
– Aplicații malware sau software create pentru a colecta plățile din reclame (adesea cu ajutorul unor roboți)
– Aplicații plătite pentru clic care plătesc utilizatorii să facă clic sau să vizioneze anunțuri în schimbul unei mici recompense.

Cum ne ajută un soft de protecție împotriva fraudei prin click?

Companiile care folosesc reclama plătită pe Google, Facebook sau alte rețele de publicitate online ar putea descoperi că utilizarea unui serviciu de protecție împotriva fraudei clicurilor, cum ar fi PPCShield sau ClickCease ,le-ar putea crește eficiența bugetului de reclamă cu până la 30%.