Ce înseamnă căutările zero-click pentru site-ul tău?

O căutare zero-click reprezintă răspunsul la întrebarea unui utilizator aflată în partea de sus a paginii cu rezultatele motorului de căutare (SERP-Search Engine Results Page). Astfel, nu vei mai avea nevoie de alte informații care ar putea fi obținute accesând link-ul respectiv.

Acestea sunt ideale pentru întrebări simple care necesită un răspuns scurt și punctual.

Exemplu de căutare zero-click

Vom conduce o cercetare aprofundată despre cum putem profita de căutările zero-click, cum ne putem îmbunătăți vizibilitatea și clasarea în motorul de căutare, astfel încât atunci când un utilizator apasă click pe un link, website-ul este optimizat.

Snippets

Acestea sunt fragmente scurte de text din care sunt extrase răspunsuri la o interogare realizată de utilizator. Se numește „Poziția zero”, deoarece este plasată deasupra primului loc din SERP-uri. Aceste snippets sunt elemente precum liste, explicații scurte sau definiții mai descriptive la interogările care încep cu „Ce este …?” și în general includ:

  • Un citat
  • O listă
  • O definiție de pe un website (deși poate fi un videoclip în unele cazuri)
  • Un link către pagină
  • Adresa URL a paginii

Utilizarea caracteristicilor SERP

De asemenea, ar trebui să profitați de cât mai multe funcții de căutare Google pentru a vă spori prezența în rezultatele căutării.

Pentru snippets, Google recomandă tactica piramidei în care scrieți răspunsul, apoi contextul, apoi background-ul atunci când redactați articole pe care sperați să le promovați pentru snippets.

Rețineți însă că toate funcțiile de căutare au șansa de a vă prezenta rezultatele în moduri noi, în afara celor zece link-uri albastre obișnuite.

SEMrush

Folosind programe precum SEMrush, poți urmări diferite funcții de căutare pentru a determina dacă strategiile și obiectivele tale funcționează.

Instrumentul de cercetare organică vă permite să efectuați cercetări detaliate despre caracteristicile SERP pentru orice domeniu, subdomeniu sau adresă URL pentru a vedea toate cuvintele cheie utilizate de SERP. Îți poți verifica propriul site sau oricare alt website relevant nișei tale, sau poți afla cu ușurință de ce cuvinte cheie ai nevoie pentru a obține un loc în SERP.

Obțineți date exacte despre cuvintele cheie pentru care doriți să câștigați o căutare, astfel încât să puteți evalua și să vă îmbunătățiți strategia SEO.