5 motive pentru care trebuie să îți faci un cont pe Google My Business

Ce este Google My Business?

Google My Business este un tool gratuit pe care companiile îl pot utiliza pentru a-și lista afacerea pe Google. Crearea unui cont pe GMB permite unei companii să își crească numărul de căutări organice locale, să primească recenzii pozitive, să își îmbunătățească performanța SEO și multe alte beneficii pe care le vom discuta în acest articol.

1. Vizibilitate online

GMB este un instrument care îți pune afacerea pe o hartă globală.

Google este unul dintre cele mai mari motoare de căutare din lume, obținând peste 63.000 de căutări pe secundă pe zi.

În plus, căutările Google de tipul „lângă mine” au crescut de două ori în ultimul an.

Aproximativ 90% din clienți nu sunt hotărâți în legătură cu un brand înainte de a începe căutarea. Acest lucru înseamnă că afacerea ta trebuie să fie vizibilă pentru căutarea online, pentru a atrage atenția consumatorilor și a te distinge de concurența din nișa ta.

Fără Google My Business, pierdem șansa de a fi găsiți pe Google, indiferent de cât de mult practicăm tehnicile SEO pe site-ul afacerii noastre. Listingurile GMB au prioritate pe prima pagină a căutărilor Google locale și a interogărilor din Google Maps.

Completându-vă profilul GMB, șansele de a fi văzut și găsit și, chiar mai bine, de a fi prezentat pe prima pagină a opțiunilor de listare cresc semnificativ.

2. Imaginile lasă o primă impresie excelentă

Adăugarea unor imagini și videoclipuri relevante ajută clientul să își formeze o idee despre compania ta și ce fel de servicii/produse oferă. Mai apoi, acesta poate să decidă dacă afacerea ta este potrivită pentru el și interesele sale.

3. Locul perfect pentru a obține recenzii

GMB le permite clienților să posteze evaluări, recenzii și imagini în listingul afacerii tale. 

Acest lucru este foarte util, deoarece clienții mulțumiți își pot împărtăși experiența cu clienții interesați de business-ul tău. Aveți grijă să monitorizați și să răspundeți la toate recenziile, fiindcă vor exista și clienți care au avut o experiență proastă și care vor influența în mod negativ opinia potențialilor clienți. În fiecare săptămână alocați timp să răspundeți la recenziile din listingul GMB.

Acestea sunt trei motive pentru care monitorizarea recenziilor (indiferent dacă sunt bune sau rele) vă ajută afacerea:

  • 86% dintre oameni vor ezita să cumpere de la o companie care are recenzii online negative. Nu ignora recenziile negative, deoarece acestea îți pot afecta vânzările.
  • 72% dintre clienți nu iau măsuri până nu citesc recenziile
  • Companiile care răspund la recenzii au în medie cu 35% mai multe venituri

4. Google My Business vă ajută să obțineți informații despre clienți

Cu ajutorul GMB vei obțineți informații valoroase despre clienții interesați de afacerea ta.

GMB se concentrează asupra modului în care clienții găsesc listingul afacerii tale și ce fac după ce îl găsesc. Aceste statistici includ informații precum:

  • Câte vizualizări a avut listingul afacerii tale
  • Cum și unde îți găsesc clienții business-ul
  • Acțiunile pe care clienții le iau pe pagina ta GMB
  • Alte interacțiuni pe care clienții le au cu pagina afacerii tale de GMB

5. GMB îți completează profilul Google

Deținerea unui cont Google My Business te ajută să îți completezi profilul Google.

Contul de GMB este conectat la Google Maps, Google Adwords, Google Analytics, Tag Manager și multe altele.

Accesul la aceste instrumente ne permite nu numai să ne clasificăm și să ne optimizăm brandul, ci ne ajută să fim la curent cu ultimele tendințe digitale.