Timp estimat pentru citire: 5 minute
Pinterest are peste 250 de milioane de utilizatori, dintre care 90% spun că se uită la conținutul de pe platformă pentru a lua decizii de cumpărare.
În acest articol veți afla cum marketingul pe Pinterest vă poate ajuta să vă dezvoltați afacerea, să obțineți noi clienți și să vă îmbunătățiți traficul pe site.
Mai mult, vom discuta despre cum pot beneficia micile afaceri de pe urma platformei și ce instrumente puteți utiliza pentru a vă asigura că strategia voastră de marketing pe Pinterest funcționează.
Ce este Pinterest?
Pinterest este o platformă de socializare unde utilizatorii caută, distribuie și salvează conținutul vizual (imagini și videoclipuri) pe care îl consideră inspirator, util sau distractiv.
Utilizatorii adaugă sau salvează conținutul dorit în diferite panouri (categorii) cu o temă comună pentru a-l organiza și pentru ca alți utilizatori să îl poată descoperi.
Pentru a profita la maximum de platformă, încărcați conținutul companiei voastre, urmăriți panourile prietenilor și ale altor afaceri din nișa voastră, „Apreciați” și comentați la postările altor utilizatori, repostați conținutul și distribuiți linkuri către site-ul sau blogul vostru.
Este important să rețineți că există atât conturi personale cât și de afaceri pe Pinterest. Alegerea unui cont de afaceri vă permite acces la Pinterest Analytics și la alte funcții, inclusiv un instrument de căutare vizuală și șansa de a publica reclame pe Pinterest, ceea ce face ca platforma să fie ideală pentru agențiile de marketing.
1. Concentrați-vă pe conținutul vizual
85% dintre utilizatori caută și preferă conținutul vizual
Panourile (sau categoriile) vă salvează toate Pinurile (postările) și vă distribuie conținutul pentru ca alți utilizatori să-l găsească și să interacționeze cu el. Puteți avea câte panouri doriți, iar ele pot fi organizate pe teme, idei, sau diverse tipuri de conținut.
2. Creați o comunitate
Comunitățile online reunesc oameni care au aceleași idei și servesc drept centre utile pentru afaceri.
Cu o comunitate Pinterest, te poți baza pe urmăritorii tăi care vor interacționa cu panourile și cu conținutul tău și îți vor accesa site-ul web, generând astfel trafic.
Peste 335 de milioane de oameni folosesc Pinterest în fiecare lună.
Luați în considerare următoarele metode pentru a obține mai mulți urmăritori pe Pinterest:
- Promovează-ți contul Pinterest pe celelalte rețele de socializare
- Urmărește conturile care crezi că te vor urmări înapoi
- Cercetează ce fac concurenții tăi pentru a-și crește baza de urmăritori
- Folosește cuvinte cheie și hashtag-uri în conținutul pe care îl postezi
- Plătește pentru un cont de reclame pe Pinterest
3. Distribuiți conținut educativ
Pinterest abundă de tutoriale, infografice, instrucțiuni și link-uri către conținut educațional. Având în vedere tendința sa pentru conținut vizual, este un canal puternic pentru educarea și implicarea clienților.
În timp ce creați și distribuiți conținutul pentru profilul vostru de Pinterest, asigurați-vă că aveți în vedere publicul vostru țintă.
Cercetați cu atenție demograficul care interacționează cu pagina afacerii voastre pe Pinterest, pentru a determina ce tip de conținut ar fi cel mai util și mai atrăgător pentru aceștia.
Faceți un sondaj și cereți-le urmăritorilor și clienților actuali feedback cu privire la ceea ce își doresc să vadă de la compania voastră pe Pinterest. Vizualizați panourile utilizatorilor și clienților voștri pentru a înțelege mai bine cine este publicul vostru și ce îi interesează cel mai mult.
4. Creșteți traficul pe site și vânzările online
Pinterest, spre deosebire de Instagram, vă permite să vă conectați conținutul vizual la un site web. Acesta este un mare plus pentru strategia voastră de marketing, deoarece poate crește traficul și vânzările online. Multe companii folosesc Pinterest pentru a prezenta imagini ale produselor pe care doresc să le vândă.
Prin integrarea contului de Pinterest pe site-ul afacerii voastre, veți putea obține cu ușurință trafic de la una dintre paginile voastre web direct către profilul de Pinterest, astfel încât atât clienții potențiali cât și cei actuali vor vedea conținutul în câteva secunde.
Aceste widget-uri și butoane Pinterest permit vizitatorilor website-ului vostru să interacționeze cu profilul companiei pe Pinterest și le oferă posibilitatea de a vă vedea și urmări profilul sau de a merge direct la un o anumită postare sau categorie.
Concluzie
Această abordare universală a marketingului este unul dintre motivele pentru care Pinterest este un instrument de social media atât de valoros.
Pinterest este unul dintre cele mai versatile, mai accesibile și mai de impact instrumente de marketing pentru companiile care doresc să convertească mai mulți clienți, să atragă trafic către site-urile web și să crească gradul de brand awareness al afacerii lor.
În plus, utilizatorii Pinterest au cea mai mare intenție de cumpărare dintre orice alt utilizator al rețelelor de social media.
Puteți realiza toate aceste lucruri pentru afacerea voastră urmând strategiile de marketing Pinterest pe care le-am revizuit și încorporând instrumentele și resursele disponibile pentru a avea succes ca business pe platformă.