5 principii de design care îți vor scoate în evidență site-ul web

Site-ul afacerii voastre este de multe ori primul contact pe care clienții îl au cu serviciile pe care le oferiți.

Site-ul web transmite identitatea mărcii voastre, viziunea și poziția în industrie. Dacă aveți concurenți cu un produs similar, un site memorabil vă va crește semnificativ gradul de brand awareness față de cei din nișa voastră. În plus, un site cu un design original și eficient vă poate îmbunătăți eforturile de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) .

În acest articol, analizăm 5 principii de design care vor face ca site-ul vostru să iasă în evidență și îi vor crește accesibilitatea pentru utilizatori și pentru Google.

1. Site-ul trebuie să fie ușor de navigat


Scopul principal este de a face procesul de căutare a clientului cât mai simplu posibil. Prea mulți pași pot face ca utilizatorul să renunțe și să abandoneze procesul înainte de a avea ocazia de a finaliza o tranzacție. Includeți indicații utile pentru ceea ce se află dincolo de fiecare pagină și asigurați-vă că este ușor de navigat.

Site-ul vostru ar trebui să fie realizat folosind o structură ierarhică, astfel încât utilizatorii să navigheze printre paginile și elementele sale fără a întâmpina obstacole care l-ar determina să renunțe la o posibilă achiziție.

2. Folosiți culorile potrivite

Culorile complementare sunt perechi de culori pe care le puteți utiliza fără a vă face designul să arate copleșitor și inestetic.

Modul în care culorile sunt afișate pe un ecran urmează modelul de culoare Roșu, Verde și Albastru, mai degrabă decât modelul Cyan, Magenta, Galben și Negru (CMYK) utilizat la imprimare.

Indiferent de modelul pe care îl preferați, utilizarea culorilor complementare atinge un scop similar cu alb-negru. Culorile complementare pun accentul și creează o identitate vizuală clară pentru marca și afacerea voastră.

3. Alege fonturi adecvate și lizibile

Fonturile pe care le utilizați pe site-ul vostru determină dacă vizitatorii dvs. pot citi sau nu ceea ce ați scris.

Primul lucru de luat în considerare atunci când alegeți un font este siguranța web. Fonturile sigure pentru web sunt acceptate de sistemele de operare și browserele web, așa că vor funcționa pe majoritatea dispozitivelor.

De asemenea, trebuie să luați în considerare accesibilitatea. Fonturile accesibile trebuie să fie clare și ușor de citit la dimensiuni mari și mici. De exemplu, fonturile bazate pe cursive nu sunt foarte accesibile, în timp ce Times New Roman este destul de accesibil.

  • 85% dintre fonturi nu folosesc serif
  • Primele cinci fonturi includ Sans Serif, Arial, Helvetica, Helvetica Neue și Roboto
  • Antetele H1 au o probabilitate de 58% să nu aibă serif (comparativ cu 93% pentru textul paragrafului)
  • Cele mai comune două dimensiuni pentru fonturile de paragraf sunt 14 px și 16 px

4.  Paginile trebuie să fie consistente și captivante

Când vă proiectați site-ul web, creați pagini cu elemente consistente pentru a oferi afacerii o identitate vizuală clară:

  • Folosind aceleași fonturi, stiluri și culori în anteturi
  • Păstrând aceleași spații dintre elementele vizuale între pagini
  • Folosind palete de culori în loc de culori aleatorii
  • Utilizarea unui șablon de site web pentru toate paginile

Paginile consistente nu trebuie să arate complet uniforme. În schimb, puteți echilibra consistența și rata de implicare amestecând diverse elemente. De exemplu, puteți utiliza fonturi și culori diferite pentru titlurile H1, H2 și H3.

5. Acordați atenție detaliilor


Trebuie să acordați atenție micilor detalii de pe site-ul vostru pentru a vă asigura că toate elementele sunt echilibrate și în armonie unele cu celelalte. Când proiectați „scheletul” site-ului web , sunteți predispuși să vă concentrați pe elemente importante precum titluri, imagini și CTA și să uitați de alte lucruri precum:

  • Pictogramele din subsol și antet
  • Butoanele rețelelor de socializare
  • Spațierea textului
  • Greșeli de ortografie și greșeli gramaticale
  • Compatibilitate browser
  • Dimensiunile imaginilor

Verificați din nou aceste elemente înainte de a apăsa „publicare” și asigurați-vă că site-ul web transmite profesionalism. Puteți trece cu vederea defecte minore, dar vizitatorii nu o vor face.

În concluzie


Prezența digitală este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing și este important să vă asigurați că site-ul afacerii voastre este cât mai ușor de navigat pentru potențialii clienți.

Există mulți factori care au un impact notabil asupra succesului site-ului web, dar o prezență digitală bine realizată va conta atunci când vine vorba de finalizarea unei achiziții . Cu cât mai mulți oameni vor găsi site-ul vostru, cu atât mai mulți vor putea afla despre brandul și produsele voastre și veți obține mai multe conversii.