Ce trebuie să știi înainte să începi să practici Email Marketing?

Ce este Email Marketing?

Email Marketing este o ramură a marketingului digital care se focusează pe crearea și trimiterea de emailuri pentru a promova produsele sau serviciile unei companii.

Există o multitudine de beneficii pe care Email Marketing le poate aduce strategiei tale de marketing precum creșterea vizibilității afacerii tale online și crearea și menținerea unor relații strânse cu clienții tăi.

Cunoaște-ți publicul

Înțelegerea profundă a mentalității publicului tău țintă este unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să le iei în considerare înainte să concepi și să trimiți emailuri.

Întreabă-te ce tipuri de acțiuni sau activități diferențiază publicul tău de populația generală?

Este puțin probabil să răspunzi din prima la această întrebare, dar în timp vei aduna informații și statistici valoroase despre clienții tăi astfel încât vei putea face schimbări inteligente în strategia ta de Email Marketing. Este esențial să cunoaștem aspecte precum vârsta, ocupația și interesele potențialilor și actualilor clienți pentru a știi ce abordare trebuie să implementăm și ce trebuie să modificăm în vederea obținerii celor mai bune rezultate.

Experimentați

Este important să practicați A/B testing în fiecare parte a emailului, de la titluri și până la call-to-action (CTA).

  • Testați doar câte un element odată (în caz contrar, rezultatele vor fi neconcludente)
  • Asigurați-vă că aveți o dimensiune semnificativă a eșantionului de testare
  • Produsul/serviciul vostru se schimbă mereu, la fel ca și interesele clienților, așa că trebuie să fiți adaptabili și deschiși schimbărilor

Fiți persuasivi

Cea mai ușoară metodă pentru a fi siguri că nu veți da greș este să împărțiți mesajul în trei secțiuni importante:

  • Titlu – Ce oferă compania ta?
  • Conținut – Cum îl va ajuta pe cititor produsul/serviciul tău?
  • Call to Action – Ce ar trebui să facă în continuare?

Toate elementele unui email sunt importante, dar titlul este locul în care cititorul decide dacă va deschide sau nu emailul.

Încercați să păstrați titlul scurt, de aproximativ 3-5 cuvinte și să îl lăsați la urmă, după ce ați scris celelalte componente ale e-mailului, astfel încât să puteți decide ce unghi doriți să abordați.

Calitate vs cantitate

Email Marketing este un instrument puternic pentru comunicarea digitală și informarea clienților despre ultimele noutăți sau oferte, dar asta nu înseamnă că creșterea numărului de emailuri trimise va rezulta în mai multe vânzări.

Din contră, trimiterea prea multor emailuri clienților tăi va fi în detrimentul afacerii tale, fiindcă ei se pot dezabona dacă se simt copleșiți de modul vostru insistent de comunicarea sau, mai rău, pot chiar să decidă să vă marcheze emailul ca spam.

Noi vă sfătuim să testați cum răspunde publicul vostru la frecvența de trimitere a emailurilor.