Dacă aveți o afacere, este de la sine înțeles că doriți să aveți succes. Dar care este definiția succesului ? Pentru a decide asta, trebuie să-ți stabilești obiective. Dar nu orice obiective. Ai nevoie de obiective SMART!
Realizarea obiectivelor SMART este o metodă eficientă pentru a vă clarifica motivațiile, pentru a stabili o direcție clară pentru membrii echipei și pentru a vă asigura că puteți sărbători câștigurile atunci când apar.
Ce este un obiectiv SMART?
Acronimul SMART este un cadru care vă va permite să scrieți obiective care au un impact mai mare. Scrieți obiective ținând cont de fiecare dintre aceste aspecte și veți putea cuantifica cât de departe ați ajuns și cât de departe aveți de mers împotriva obiectivului
- Specific
- Măsurabil
- Atins
- Relevant
- Limitat în timp
1. Specific
Ce vrei cu adevărat să realizezi? S-ar putea să fi scris declarații de misiune înainte. Ei bine, aceasta este declarația misiunii pentru scopul tău.
- Pe cine vei implica pentru a ajuta la atingerea obiectivului? O întrebare care este deosebit de importantă dacă lucrați cu o echipă.
- Când vrei să finalizezi obiectivul?
- Ce încerci să obții? Fii precis și detaliat.
- Ce obstacole iți stau in cale? Identificarea pericolelor potențiale vă poate ajuta să determinați dacă obiectivul este fezabil. De exemplu, dacă intenționați să deschideți o afacere de copywriting, dar nu ați mai scris niciodată copywriting, poate ajustați obiectivul la „Învățați cum să scrieți copywriting, astfel încât să pot începe o afacere de copywriting”.
- De ce faci asta? Care este scopul obiectivului? Dacă lucrați pe cont propriu, probabil că răspunsul va fi acela de a conduce afacerea înainte. Dar încercați să faceți din acesta un obiectiv mai specific.
👉Apăsați aici pentru a accesa oferta noastră variată de servicii👈
2. Măsurabil
Când un obiectiv este măsurabil, vă puteți urmări cu ușurință progresul. De obicei, aceasta înseamnă că un număr va fi atașat obiectivului tău.
Cum vei măsura progresul în raport cu obiectivul tău? Obiectivele măsurabile înseamnă că acestea sunt mai tangibile și mai realizabile. Vă oferă o modalitate de a vă evalua progresul. Proiectul va dura câteva săptămâni sau mai mult? Luați în considerare stabilirea unor etape de-a lungul drumului, gândindu-vă la ce micro-sarcini puteți finaliza singur sau împreună cu echipa.
3. Realizabil
Cât de important este obiectivul pentru tine? Cum poți face să se întâmple? Ai nevoie să dezvolți noi abilități sau să utilizezi noi tehnologii? Este esențial să nu te descurajezi. Obiectivele sunt menite să te motiveze, să te scoată din pat în fiecare zi hotărât să te apropii cu un pas.
Deci, ce trebuie să faceți pentru a atinge obiectivul? Poți să ajungi acolo cu setul tău de abilități actual? Gândește-te la ce trebuie să se schimbe pentru a ajunge acolo.
4. Relevant
Obiectivele relevante sunt cele care te vor ajuta să mergi în direcția pe care o dorești cu adevărat. Îți poți aloca timpul unui număr infinit de activități, dar care activități te vor împinge cel mai aproape de obiectivele tale finale?
Este o problemă comun întâlnită să simțim că suntem productivi atunci când suntem ocupați, chiar dacă munca noastră nu are un impact semnificativ.
Relevanța înseamnă să te concentrezi pe obiectivele tale mai generale de afaceri. Este posibil să lansați un produs nou. Deci, obiectivele ar trebui să fie în ton cu obiectivele generale ale afacerii. Echipa ta ar putea avea un produs care este ideal pentru piața chineză, dar dacă extinderea în Orientul Îndepărtat nu este pe agenda companiei, nu este un obiectiv util.
5. Limitat de timp
Litera finală a acronimului SMART înseamnă time-bound. Ar trebui să urmăriți întotdeauna să vă îndepliniți obiectivul într-o anumită perioadă de timp. Adăugarea unui interval de timp nu numai că vă va motiva să faceți pași în fiecare zi spre obiectivul vostru, dar vă va permite și să urmăriți cât de mult progres ați făcut față de momentul în care v-ați stabilit obiectivul.
Este vital să îți stabilești un deadline realist. Va trebui să-ți pui întrebări precise despre intervalul de timp pe care îl stabilești și dacă este cu adevărat fezabil. Apoi adăugați timp de rezervă în cazul unor circumstanțe neprevăzute. Dacă decideți că obiectivul va dura nouă luni pentru a-l atinge, stabiliți ce ar fi trebuit să realizați în trei luni, sau la jumătatea drumului, sau după șase luni. Cu constrângerile de timp, veți avea un sentiment de urgență.
Obiective SMART pentru finalizarea unui proiect
- Specific : compania se bazează foarte mult pe Google Ads pentru a genera trafic către site. Cu toate acestea, acesta este un domeniu în care avem performanțe slabe. Alegerea cuvintelor cheie a fost ineficientă, iar reclamele au rate de click scăzute, unele fiind dezactivate de Google pentru performanță slabă. Trebuie să îmbunătățim performanța Google Ads până la sfârșitul trimestrului 3. Va trebui să implicăm departamentul de marketing digital, reprezentantul nostru Google și agenția noastră digitală.
- Măsurabil : până la sfârșitul trimestrului 3, dorim să îmbunătățim CTR (rata de click) în contul nostru Google Ads de la 1,25% la 4%. De asemenea, trebuie să îmbunătățim conversiile cu 15% prin crearea unor landing pages specifice, cu un call to action clar.
- Realizabil : Toți cei implicați și-au rezervat orele necesare pentru a face acest lucru posibil. Acum trebuie să gestionăm proiectul și să creăm etape clare care să ne asigurăm că toată lumea rămâne concentrată.
- Relevant : obținerea unui randament mai mare al investiției în Google Ads și stimularea mai multor inbound marketing este o țintă crucială pentru afacere în acest an.
- Limitat de timp : pentru a îmbunătăți CTR la 4% până la sfârșitul trimestrului 3, va trebui să existe un plan de acțiune până la sfârșitul trimestrului 2. Propunem întâlniri la două săptămâni cu toate părțile pentru a conduce aceste planuri în mod eficient. Va trebui, de asemenea, să continuăm aceste întâlniri după sfârșitul trimestrului 3 pentru a revizui modul în care ne descurcăm față de obiectivul nostru și pentru a face ajustările necesare.