Timp estimat pentru citire: 5 minute
1. Identifică publicul țintă
În funcție de produsul sau serviciile pe care le oferi, trebuie să adaptezi modul în care te adresezi clienților și limbajul pe care îl folosești.
Aspecte ca vârsta, ocupația sau locația și multe alte informații legate de utilizatorii interesați de business-ul tău, pot transforma un cititor ocazional într-un client fidel datorită unui articol sau a unei postări pe blog care promovează în mod convingător și inteligent produsul sau serviciul tău.
Odată cu identificarea unui set de trăsături comune care caracterizează persoanele interesate de afacerea ta, îți va fi mult mai ușor să adaptezi conținutul specific pentru ei și să obții mai mult trafic sau conversii.
Ignorarea demograficului poate avea consecințe negative asupra afacerii tale, deoarece utilizatorii nu se vor putea regăsi sau înțelege ce încerci să le transmiți prin conținutul pe care îl postezi sub diverse forme, fie articole, reclame sau postări pe social media.
2. Apelează la emoțiile cititorului
Atunci când scriem un text de orice natură, trebuie să ne gândim la dorințele și nevoile clienților, care sunt problemele lor și cum le poate rezolva lucrul pe care îl vindem. Ce își dorește cititorul? Vrea să fie surprins, amuzat, informat, ajutat?
Conținutul trebuie să răspundă la nevoile clientului și mai ales să îi satisfacă cele mai profunde dorințe.
În calitate de copywriter, este vital să înțelegi emoțiile și motivațiile pe care le simte publicul tău țintă și apoi să apelezi la ele.
Acest lucru poate fi la fel de simplu ca a vorbi despre beneficiile produsului sau poate fi la fel de complex ca discutarea despre diverse obstacole din viața de zi cu zi, provocări frustrante sau alte probleme pe care produsul/serviciul tău le poate rezolva.
3. Efectuează o cercetare amănunțită
Cercetează cu atenție subiectul sau produsul despre care scrii și oferă suficiente informații pentru a capta interesul potențialilor clienți. Nu este indicat să folosești un limbaj care ar putea încurca cititorul pentru că acesta va părăsi site-ul instant.
De aceea ei trebuie atrași cu un îndemn sau un call-to-action (CTA).
Adăugarea conținutului irelevant pe blogul tău va aliena cititorul, iar șansele ca el să revină pe site-ul tău vor scădea semnificativ. Motoarele de căutare sunt extrem de eficiente în stabilirea ratei de respingere a website-urilor și, dacă află că cititorii apasă rapid click pe „înapoi” la rezultatele căutării, vor răspunde prin poziționarea site-ului tău printre ultimele rezultate sau chiar pe a doua pagină de pe Google.
Deci, obiectivul tău ar trebui să fie să păstrezi blogul informativ, făcându-l suficient de clar pentru ca toți cititorii să înțeleagă esența mesajului tău.
Mai mult, content-ul postat va fi mult mai credibil dacă este susținut de dovezi tangibile și reale. Incorporează date, testimoniale, studii de caz, recenzii sau statistici pentru a câștiga încrederea clienților și a-i îndemna să te recomande tuturor prietenilor și cunoscuților.
4. Caută cuvintele cheie (keywords) relevante
Google are ca scop principal furnizarea de conținut relevant bazat pe interogările de căutare pe care clienții le folosesc pentru a găsi răspunsuri și soluții la nelămuririle sau întrebările pe care le au. Astfel, prin folosirea cuvintelor cheie traficul organic va crește exponențial datorită tehnicilor SEO, iar simultan îți vei promova afacerea și serviciile/produsele pe care le comercializezi.
Este esențial să înțelegem ce, cum și de ce caută oamenii ce avem noi de oferit. Keywords-urile relevante vă vor îmbunătăți vizibilitatea online și vor semnala către Google faptul că aveți un conținut care se potrivește cu intenția utilizatorului.
Încercați să alegeți cuvintele cheie unde concurența și costurile sunt relativ mici pentru a obține cele mai bune rezultate.
5.Utilizează o structură clară și ușor de urmărit
Potrivirea produsului/ pieței cu clientul este scopul central pe care ar trebui să îl urmărim atunci când scriem orice fel de conținut. Trebuie să le fie foarte clar oamenilor că produsul este o potrivire excelentă pentru ceea ce își doresc deja.
Dacă lucrezi cu un produs excelent pe care clienții îl adoră, nu vei avea nevoie de convingere, ci de claritate. Ai nevoie de un mesaj clar, succint, care să arate clientului de ce produsul se potrivește nevoilor sau dorințelor lor.
Noi recomandăm folosirea următoarelor elemente:
- Un font ușor de citit
- Paragrafe scurte
- Titluri și subtitluri
- Liste cu bullet points și diverși marcatori
- Imagini, videoclipuri, statistici relevante