fbpx

Digital Markets Act (Cookie Consent 2): Ce trebuie să știe proprietarii de site-uri și magazine online?

Cuprins Articol
    Add a header to begin generating the table of contents

     Digital Markets Act (DMA) a fost publicat inițial în 1 Noiembrie 2022 și are termen limită de implementare 6 martie 2024.

    Ce este Digital Markets Act?

    Digital Markets Act (DMA) este un set de reglementări ale Uniunii Europene pentru a reglementa modul în care marile platforme online își folosesc serviciile pe piețele digitale europene. Publicat în octombrie 2022, a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2022 și a devenit aplicabil de la 2 mai 2023.

    Obiectivul principal al actului este de a asigura o concurență loială prin interzicerea marilor tehnologii de a influența piața și permițând noilor jucători să intre pe piață. Marile companii, cunoscute sub denumirea de „gatekeepers”, alese de Comisie au până la 6 martie 2024 să se conformeze obligațiilor DMA.

    Ce înseamnă DMA pentru afacerea ta?

    În timp ce site-urile web și aplicațiile mai mici nu vor avea obligații directe DMA, regulamentul urmărește să creeze efecte de propagare care îmbunătățesc corectitudinea și inovația. Dacă colectați sau utilizați date cu caracter personal (de exemplu, folosind cookie-uri) prin intermediul platformelor sau serviciilor gatekeeper (Google, Meta), este esențial să obțineți consimțământul pentru acestea și să semnalați gatekeeper-ului în consecință.

    Folosiți un CMP care acceptă DMA, cum ar fi CookieYes, pentru a vă asigura că utilizarea cookie-urilor setate de serviciile sau platformele gatekeeper este conformă.

    Lista de verificare pentru conformitatea sitului dumneavoastră cu DMA

    1. Obțineți consimțământul clar de la utilizatori pentru colectarea sau utilizarea datelor lor personale
    2. Transmiteți semnalele de consimțământ serviciilor de gatekeeper cu care vă integrați (de exemplu, Google Consent Mode)
    3. Oferiți opțiuni pentru utilizatori pentru a limita partajarea datelor cu paznicii
    4. Oferiți utilizatorilor paginii dumeavoastră acces la datele lor conform regulilor DMA
    5. Asigurați-vă că platformele și serviciile gatekeeper pe care le folosiți respectă reglementările
    6. Fiți la curent cu actualizările sau modificările politicilor gatekeeper-ului
    7. Utilizați o platformă de gestionare a consimțământului (CMP) care acceptă DMA

    Digital Markets Act este un regulament cheie al UE, adoptat în 2022, care urmărește să asigure piețe digitale echitabile și contestabile. Acesta stabilește obligații și restricții în mod specific pentru platformele mari de gatekeeper, pentru a le împiedica să își folosească în mod nedrept puterea. Majoritatea regulilor au intrat în vigoare la 2 mai 2023.

    DMA își propune să introducă comportamente anticoncurențiale din partea paznicilor și să ofere utilizatorilor mai multe opțiuni și informații. De asemenea, armonizează regulile pe piața unică a UE.

    Legea piețelor digitale se va aplica în primul rând platformelor online mari desemnate ca gatekeepers de către Comisia Europeană. Acești gatekeepers au un impact semnificativ asupra economiei digitale a UE și oferă servicii de bază ale platformei care servesc drept porți importante pentru utilizatorii de afaceri pentru a ajunge la consumatori.

    Legea Piețelor Digitale desemnează anumite platforme online mari drept „gardnici” în funcție de dimensiunea și impactul pe piață. Mai exact, platformele trebuie să:

    Au un impact semnificativ asupra pieței interne a UE
    Furnizați un serviciu de bază de platformă care servește ca o poartă importantă pentru ca întreprinderile să ajungă la utilizatorii finali
    Bucurați-vă de o poziție consolidată și durabilă pe piață
    Comisia Europeană a desemnat până acum 6 gatekeepers: Google/Alphabet, Amazon, Apple, Meta, Microsoft și ByteDance. Aceste companii oferă servicii cheie ale platformei, cum ar fi căutarea, rețelele sociale, rețeaua cloud și sistemele de operare.