fbpx

Cum să creezi o strategie de TikTok marketing?

Cuprins Articol
    Add a header to begin generating the table of contents

    TikTok marketing se referă la modalitățile utilizate pentru a promova o afacere, un produs sau un serviciu pe platforma de social media, TikTok. Poate include diferite tactici, cum ar fi influencer marketing, TikTok Ads sau crearea de conținut viral organic.

    Marketingul pe TikTok poate contribui la:

    • Creșterea gradului de cunoaștere a companiei (brand awareness)
    • Vânzarea de produse și servicii
    • Obținerea de feedback de la clienți și urmăritori
    • Promovarea produselor și serviciilor către publicul țintă prin reclame plătite

    Citește în continuare articolul pentru a afla cum să creezi o strategie de marketing pe TikTok, tipurile de reclame disponibile și cum îți poți urmări progresul și accesa statistici pe aplicație.

    Tipuri de reclame disponibile pe TikTok

    Reclamele în feed includ reclame cu imagini (care sunt ca un panou publicitar), reclame videoreclame spark (care îmbunătățesc conținutul pe care îl aveți deja) și reclame carusel.

    Alte tipuri de reclame pot fi reclamele Topview (care se redau la prima deschidere a aplicației și nu pot fi omise, cum ar fi o reclamă unskippable pe YouTube) diverse provocări (challenges) cu un hashtag care este conectat la brandul vostru, și filtre sau stickere.

    Familiarizați-vă cu TikTok

    Ar fi greșit să abordați marketingul pe TikTok în același mod în care abordați marketingul pe Instagram sau Facebook. TikTok este o rețea de social media complet diferită, cu tendințe, caracteristici și comportamente ale utilizatorilor (user behavior) unice.

    Este vital să petreceți o perioadă mai îndelungată de timp pe TikTok. Explorați diferitele funcții disponibile în aplicația TikTok și observați ce filtre, hashtaguri și melodii sunt populare. Provocările cu hashtag-urile unei companii, care implică de obicei o melodie, mișcări de dans sau un challenge pe care utilizatorii sunt provocați să îl recreeze (în principiu, interpretarea TikTok asupra conținutului generat de utilizatori-UGC). Nu trece cu vederea nici funcția Duets de la TikTok.

    Obțineți informații complete despre cum funcționează algoritmul și perfecționați-vă cunoștințele despre TikTok urmând cursuri în Centrul de învățare TikTok Business 

    Apăsați aici pentru a accesa oferta noastră de servicii

     

     

     

     

    Definiți-vă publicul țintă

    Înainte de a începe să creați conținut, este esențial să vă informați despre demograficul de pe TikTok și să îl identificați pe cel care ar putea fi interesat de afacerea voastră.

    TikTok este cel mai popular printre adolescenți, însă segmentul de 20-29 de ani îl urmează îndeaproape.

    Petreceți timp cercetându-vă publicul țintă pe alte platforme de social media și căutați suprapuneri cu TikTok. Publicul vostru actual poate să nu se afle pe TikTok, dar pot exista subgrupuri cu interese asemănătoare sau ușor diferite pe platformă. De exemplu, publicul unui editor de cărți pentru copii ar putea consta din autori pe LinkedIn, cititori pe Instagram și ilustratori pe TikTok.

    Odată ce ați găsit un public potențial, cercetați cu ce tipuri de conținut interacționează. 

    Efectuați un audit complet

    Indiferent dacă concurenții tăi sunt sau nu pe platformă, găsește cel puțin trei până la cinci afaceri sau organizații similare și vezi ce fac aceștia în aplicație. Încercați să învățați din ceea ce a funcționat și ce nu a funcționat pentru ei. Dacă este util, utilizați cadrul SWOT pentru a identifica punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările fiecărui competitor.

    O analiză SWOT se referă la strategia de marketing utilizată pentru a evalua poziția unei afaceri în cadrul nișei în care activează. 

    SWOT (strengths, weaknesses, opportunities și threats) sau puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări examinează factorii interni și externi și potențialul unei companii în vederea dezvoltării unui plan strategic pentru îndeplinirea unor țelurilor stabilite de către aceasta.

    Identificarea punctelor tari și slabe, a oportunităților și a amenințărilor este bazată pe o cercetare amănunțită și stimulează crearea unor perspective noi și idei inovatoare.

    Stabiliți obiective relevante

    Puteți crea conținut pe TikTok doar pentru distracție, dar este esențial să aveți în minte și obiective generale de afaceri.

    Fie că intenționați să ajungeți la un nou public, să îmbunătățiți imaginea companiei, să promovați un produs sau să dezvoltați relații mai puternice cu clienții, este important să vă justificați eforturile cu un obiectiv clar. Luați în considerare utilizarea cadrului de obiective SMART, pentru a stabili obiective care sunt:

    • Specifice
    • Măsurabile
    • Realizabile
    • Relevante
    • Limitate în timp

    Urmăriți-vă progresul

    Pagina de Analytics nu este doar punctul de plecare pentru marketingul pe TikTok: aceasta este și o modalitate excelentă de a evalua dacă strategiile tale funcționează sau nu. Accesați statisticile frecvent pentru a observa ce aspecte trebuie îmbunătățite și ce elemente funcționează în vederea atingerii obiectivelor pe care vi le-ați propus.