fbpx

Cum obținem recenzii reale de la clienți care au făcut achiziții verificate?

Cuprins Articol
    Add a header to begin generating the table of contents

    Recenziile clienților sunt importante pentru cumpărătorii online. Acestea îi pot ajuta să decidă dacă să cumpere sau nu un produs, oferind detalii despre calitatea, performanța și valoarea acestuia. În acest articol, vom analiza cum puteți determina clienții dvs. să lase recenzii pozitive după ce au cumpărat de la dvs. Știm cu toții că recenziile clienților ajută afacerile să crească.

    Cu toate acestea, cele mai multe branduri se străduiesc din greu și cu rezultate modeste să își convingă clienții să le lase recenzii după ce au făcut o achiziție.

    Dacă și tu ai aceeași problemă cu afacerea ta, continuă să citești pentru a afla ce strategii te pot ajuta să obții recenzii în mod automat de la clienții tăi…

    Cuprins

    De ce lasă clienții recenzii?

    Cumpărătorii online sunt mai activi ca niciodată. În 2021, vânzările de comerț electronic au reprezentat 21% din totalul vânzărilor cu amănuntul la nivel global. Numărul în creștere a cumpărătorilor online înseamnă că există, de asemenea, o creștere a recenziilor oferite de clienții activi online. Cu toate acestea, nu toți cumpărătorii lasă recenzii.

    Așadar, de ce unii clienți lasă recenzii, în timp ce alții nu o fac?

    Există mai multe motive pentru care clienții lasă recenzii în urma unei achiziții. Cele mai frecvente motive sunt:

    – Clientul a primit servicii slabe din partea vânzătorului.

    – Produsul nu a îndeplinit așteptările clientului.

    – Clientul a avut o experiență foarte bună cu vânzătorul, care a depășit așteptările acestuia. 

    Cum să obțineți mai multe recenzii de la clienții care au cumpărat din magazin?

    Obținerea de recenzii pentru afacerea dvs. poate fi un pic mai complicată și consumatoare de resurse, dar vestea bună e că nu este imposibilă.

    Dacă doriți să obțineți mai multe recenzii ale clienților pentru produsele dvs., atunci există câteva lucruri pe care le puteți face.

    Oferiți stimulente pentru ca clienții să lase recenzii. Unii clienți nu se vor simți înclinați să lase o recenzie. Pentru a-i convinge să lase o recenzie, puteți să le oferiți un stimulent. Practic acest stimulent trebuie prezentat ca o compensare pentru efortul și timpul alocat de client pentru a scrie recenziile pentru produsele cumpărate. Puteți sa oferiți de exemplu un cupon de reducere pentru următoarea achiziție sau un E-Book gratuit. Moi preferăm varianta cu cuponul pentru că astfel stimulăm o achiziție viitoare din partea clientului.

    Personal, recunosc că nu prea mai acord recenzii fără să am un motiv foarte bun, iar o recompensă de acest gen ajută. Practic consider că timpul alocat acordării recenziei are totuși o valoare.

    Încurajați-vă clienții existenți să lase recenzii. Puteți face acest lucru trimițându-le un e-mail cu un link către pagina dvs. de recenzii. Aceasta este o modalitate excelentă de a crește numărul de recenzii, deoarece clienții dvs. vă cunosc deja și au încredere în marca dvs. În special cei care au deja un istoric pozitiv și sunt mulțumiți de produse vor fi dispuși să acorde recenziile. Este important să faceți în așa fel încât să le oferiți clienților dvs. un mod cât mai ușor și rapid de a lăsa o recenzie.

    3 modalități de a crește probabilitatea ca un client să lase o recenzie

    – Răspundeți prompt la recenziile clienților – Dacă clienții dvs. lasă o recenzie negativă sau pe care o considerați nedreaptă, răspundeți politicos pentru a-i anunța că problema a fost rezolvată, cum a fost rezolvată și cum veți preveni pe viitor probleme similare. Dacă clienții dvs. lasă o recenzie pozitivă, mulțumiți-le pentru feedback. Acest lucru îi va încuraja să lase o altă recenzie în viitor.

    Este extrem de important să nu lăsați recenzii, pozitive sau negative, fără răspuns.

    – Trimiteți un e-mail de mulțumire după ce un client face o achiziție – Acest lucru îi va încuraja pe clienți să lase o recenzie pentru un produs sau un serviciu pe care este posibil să îl fi achiziționat cu luni în urmă. 

    În acest mail puteți include și solicitarea de recenzie sau puteți crea o secvență de mailuri în cadrul mecanismului de recenzii.

    – Trimiteți un chestionar de retenție clienților nou achiziționați – Acest lucru poate fi făcut la luni de zile după ce un client a făcut o achiziție. Chestionarul poate include întrebări despre serviciul clienți și calitatea produsului. După completarea chestionarului, includeți opțiunea de a lăsa o recenzie.

    Trimiteți un e-mail clienților dvs. după ce aceștia au cumpărat

    După ce clienții dvs. au făcut o achiziție, vă recomandăm să le trimiteți un e-mail de la dvs. în care le veți mulțumi pentru achiziția efectuată în magazinul vostru. De asemenea, puteți folosi acest e-mail ca o oportunitate de a le cere clienților dvs. să lase recenzii, oferind un link ușor către pagina dvs. de recenzii. Aceasta este una din modalitățile care funcționează de a vă încuraja clienții să lase recenzii. De asemenea, puteți folosi această oportunitate pentru a le trimite clienților dvs. un cadou după ce au făcut o achiziție. Acest cadou poate fi un cupon de reducere (noi preferăm această variantă deoarece încurajează o nouă achiziție) sau un cadou gratuit.

    Trimiteți un chestionar online clienților dvs.

    O altă metodă prin care puteți obține recenzii de la clienții care au făcut achiziții  este trimiterea unui chestionar online. Acest chestionar ar trebui gândit și trimis cu scopul de a vă întreba clienții despre experiențele lor cu produsele și serviciile dumneavoastră. De asemenea, puteți include un link către pagina dvs. de recenzii și îi puteți ruga să lase o recenzie atunci când termină cu chestionarul. Bineînțeles, după ce ați trimis chestionarul clienților dumneavoastră, puteți utiliza datele pentru a identifica domeniile de îmbunătățire a activității dumneavoastră. De asemenea, puteți folosi datele pentru a vă îmbunătății strategia de marketing și pentru a face schimbări care vor îmbunătăți satisfacția clienților.

    Trimiteți un chestionar de retenție clienților dvs. nou achiziționați

    Chestionarele de retenție sunt o modalitate excelentă de a vă determina clienții să lase recenzii. După ce un client a făcut o achiziție, trimiteți-i un chestionar. Cele mai recomandate întrebări dintr-un chestionar de retenție sunt: cum v-au găsit, ce le-a plăcut la produsele și serviciile dvs. și ce ar dori să vadă îmbunătățit. După completarea chestionarului, oferiți-le opțiunea de a lăsa o recenzie. De asemenea, puteți să le cereți clienților dvs. să vă evalueze produsele și serviciile. Acest lucru va contribui la consolidarea încrederii și îi va încuraja să lase o recenzie.

    TIP. Puteți opta și pentru o întrebare de tip NPS (Net Promoter Score). NPS presupune întrebareaurmatoare.

    Pe o scară de la 1 la 10, cât de probabil veți recomanda produsele noastre unor prieteni sau cunoaștințe?

    Unde 10 este cu siguranță și 1 deloc.

    Concluzie

    Recenzile clienților sunt o parte esențială a oricărei afaceri de eCommerce. Obținerea de recenzii este o provocare pentru mulți, presupune multă muncă sau implementarea unui sistem de obținere a acestora. Există o serie de modalități de a încuraja clienții să lase recenzii.

    Indiferent de ce metodă de a obține recenziile, cel mai important aspect în obținerea de recenzii este să vă concentrați pe furnizarea de produse sau servicii excelente pentru clienți. Clienții ar trebui să simtă că nevoile lor sunt satisfăcute și că pot avea încredere în afacerea dumneavoastră.

    Astfel în momentul în care le veți cere recenzii, vor fi foarte deschiși la a vă oferi aceste recenzii.