fbpx

Cele mai frecvente 9 întrebări despre Google Consent Mod 2

Cuprins Articol
    Add a header to begin generating the table of contents

    1. Ce este Google Consent Mode v2?

    Google Consent Mode v2 este mecanismul actualizat de către Google care permite companiilor să ajusteze funcționalitatea etichetelor Google pe baza consimțământului utilizatorului pentru reclame și cookie-uri de analiză. Acest lucru asigură că urmărirea campaniilor publicitare are loc numai cu consimțământul utilizatorului, așa cum este semnalat prin Modul de consimțământ v2. Google îl descrie ca un mecanism care permite site-urilor web să culeagă date despre conversiile site-urilor, respectând în același timp setările de confidențialitate ale utilizatorilor.

    2. Prin ce diferă Google Consent Mode v2 de versiunea anterioară?

    Spre deosebire de versiunea anterioară, Consent Mode v2 este o versiune mai avansată care necesită consimțământul explicit al utilizatorului pentru cookie-uri și utilizarea datelor – în special pentru reclame și analize personalizate. Această actualizare se aliniază cu normele și reglementările de confidențialitate mai stricte. Acesta își propune să se asigure că datele sunt gestionate într-un mod care respectă alegerile utilizatorilor și cerințele legale, în special în cadrul Spațiului Economic European (SEE). Principala îmbunătățire a versiunii actualizate este activarea a două stări suplimentare de consimțământ legate de publicitate: ad_user_data și ad_personalization. Noul mod de consimțământ Google este mai mult o cerință decât o opțiune pentru site-urile web care doresc să urmărească cu acuratețe conversiile și să își optimizeze eficient cheltuielile publicitare în continuare. Google Consent Mode v2 este pe deplin operațional acum. Dacă nu este implementat, efectele negative pentru agenții de publicitate vor apărea din Martie 2024.

    3. Care sunt noile funcții cheie ale Google Consent Mode v2?

    După cum am menționat, noul și avansat Google Consent Mode v2 include două setări cheie legate de reclame și personalizare:

    ad_user_data și
    personalizare_ad

    ad_user_data în Consent Mode v2
    Setarea ad_user_data determină dacă datele personale sunt trimise la Google pe baza consimțământului utilizatorului. „Google” în acest context se referă la servicii precum Google Ads, Cumpărături Google și Google Play.

    ad_user_data poate avea două valori, în funcție de consimțământul unui utilizator: „acordat” sau „refuzat”.

    Dacă un utilizator este de acord să facă publicitate cookie-urilor pe bannerul cookie-urilor, consimțând astfel să-și partajeze datele cu Google, ad_user_data va fi setat la „acordat”.

    Cu toate acestea, acest lucru funcționează numai dacă limbajul bannerului este aliniat cu standardele Google de conformitate.

    ad_personalization în Consent Mode v2
    Setarea ad_personalization controlează dacă datele personale pot fi utilizate în scopuri precum remarketing.

    Similar cu ad_user_data, ad_personalization are două valori posibile bazate pe consimțământul utilizatorului: „acordat” sau „refuzat”.

    Dacă un utilizator este de acord să facă publicitate cookie-urilor pe bannerul cookie, consimțând astfel ca datele sale să fie utilizate de Google pentru personalizarea anunțurilor, ad_personalization va fi setat la „acordat”.

    Cu toate acestea, la fel ca ad_user_data, această funcționalitate depinde de faptul că limbajul bannerului este în conformitate cu standardele Google de conformitate.

    4. De ce actualizează Google Modul de consimțământ?

    Un ecosistem de publicitate bazat pe web, care aduce beneficii agenților de publicitate, editorilor și consumatorilor, trebuie să se bazeze pe încredere în respectarea preferințelor de confidențialitate ale utilizatorilor finali.

    Google ia în considerare efectele reglementărilor privind confidențialitatea, cum ar fi GDPR și Directiva privind confidențialitatea electronică, precum și noile legislații, cum ar fi Digital Markets Act (DMA).

    Directiva privind confidențialitatea electronică și GDPR reglementează stocarea și accesul datelor pe dispozitivele utilizatorilor, necesitând un temei legal, în principal consimțământ, pentru toate activitățile de prelucrare a datelor cu caracter personal.

    Digital Markets Act va obliga Google și alte companii importante de platforme online să facă diverse modificări în produsele și serviciile lor.

    Modul de consimțământ Google v2 reprezintă una dintre inițiativele Google de a promova și de a asigura conformitatea pe web, inclusiv aderarea lor la aceste reglementări.

    5. Cum ajută Google Consent Mode v2 agențiile de publicitate?

    Atunci când respectă reglementările de confidențialitate și oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și da consimțământul pentru prelucrarea datelor, unii utilizatori vor renunța. Această lipsă de consimțământ poate provoca agenții de marketing și agenții de publicitate să înțeleagă performanța campaniei lor, deoarece nu vor avea „imaginea completă”. Cu toate acestea, Consent Mode v2 îi ajută pe agenții de publicitate să recâștige o parte semnificativă a acestor date „pierdute” într-un mod care respectă confidențialitatea prin raportarea datelor agregate și anonimizate. Deși datele individuale de la utilizatorii fără consimțământ nu sunt disponibile, datele agregate pot oferi în continuare informații valoroase despre performanța campaniei și despre tendințele comportamentului utilizatorilor. În plus, datele de conversie sunt îmbunătățite folosind modelarea conversiilor pentru utilizatorii care nu acordă consimțământul. Pentru a asigura calitatea segmentelor de public și măsurarea în Google Ads, este esențial să implementați corect Modul de consimțământ v2 înainte de martie 2024.

    6. Google Consent Mode v2 folosește AI?

    Google Consent Mode versiunea 2 încorporează AI, în special învățarea automată, în abordarea sa de modelare a conversiilor.

    Atunci când utilizatorii își dau consimțământul pentru cookie-uri, colectarea datelor cuprinzătoare pentru direcționarea și analiza precisă a anunțurilor este simplă. Cu toate acestea, atunci când utilizatorii resping cookie-urile, datele devin limitate și anonimizate, ceea ce duce la lacune în analiză.

    Google folosește Machine Learning în modelarea conversiilor pentru a elimina aceste lacune. Analizează datele și tendințele de la utilizatorii care consimțesc pentru a estima comportamentul utilizatorilor fără consimțământ.

    Această metodă bazată pe inteligență artificială utilizează date observabile și tendințe istorice, comparându-le cu datele utilizatorilor consimțiți. Acest proces ajută la modelarea și recuperarea unei părți semnificative a căilor de conversie din clicurile pe anunțuri care altfel ar fi pierdute.

    Deși nu este 100% precisă, această abordare bazată pe inteligență artificială îmbunătățește considerabil analiza datelor de conversie, oferind informații mai bune decât să se bazeze doar pe datele de la utilizatorii consimțiți.

    7. Modul de consimțământ v2 înlocuiește necesitatea unui banner cookie?

    Pentru a utiliza Google Consent Mode v2, trebuie să aveți un banner pentru cookie-uri. Aceasta înseamnă că trebuie să aveți sau să obțineți o platformă de gestionare a consimțământului (CMP) care să fie în conformitate cu standardul Google, precum și cu GDPR și directiva privind confidențialitatea electronică.

     

    Modul de consimțământ Google v2 „rulează” prin CMP, ceea ce înseamnă că primește semnale de la faptul dacă un utilizator și-a dat sau nu consimțământul prin banner.

    De asemenea, dvs., în calitate de proprietar al site-ului web, sunteți responsabil pentru prima colectare a consimțământului pentru toate modulele cookie și tehnologiile de urmărire utilizate pe site în conformitate cu GDPR și alte legi privind confidențialitatea datelor.

    După aceasta, puteți alege să utilizați Google Consent Mode v2 pentru a profita la maximum de Google Analytics 4 și de serviciile de publicitate Google.

    8. Ce se întâmplă dacă nu implementez Google Consent Mode v2?

    Google Consent Mode v2 este relevant în primul rând pentru companiile care vizează utilizatorii din Spațiul Economic European-  SEE. Fără Consent Mode v2, nicio dată despre noii utilizatori din SEE nu va fi captată de platformele dvs. de publicitate, cum ar fi Google Ads și GA4, după martie 2024.

    Prin urmare, fără Modul de consimțământ v2, măsurarea și raportarea, lista de public și capacitatea de a face remarketing în SEE vor fi aproape inutile.

    Algoritmii dvs. de licitare vor rula pe date inexacte și incomplete, ceea ce duce la cheltuieli bugetare mai puțin eficiente.

    De exemplu, dacă rulați o campanie „Maximizați conversiile” cu o sumă CPA vizată, măsurarea exactă a conversiilor este esențială pentru ca algoritmul să funcționeze corect și să liciteze eficient. Cu mai puține conversii înregistrate (fără Modul de consimțământ v2), strategia poate subevalua unele oportunități, ceea ce duce la licitare inexacte și la o alocare a bugetului mai puțin profitabilă.

    9. Cum implementez Google Consent Mode v2?

    Cea mai bună modalitate de a obține consimțământul este printr-un partener certificat CMP pentru Google, cum ar fi CookieYes .

    Apoi, asigurați-vă că softul pentru Cookie Consent este configurat corect pentru a colecta consimțământul utilizatorului și că respectă politica Google privind consimțământul utilizatorilor din UE, precum și cerințele legale din reglementările privind confidențialitatea din SEE.

    Acest lucru este ușor de realizat dacă alegeți o soluție certificată de la un partener Google, cum ar fi Cookieyes.

    Ulterior implementați Modul Consimțământ v2,   printr-o soluție certificată CMP, cum ar fi Cookie Yes.

    În al patrulea și ultimul pas, verificați implementarea dvs. prin intermediul instrumentelor de stare și de diagnosticare din contul dvs. de  Google Ads.