În comerțul electronic, concurența este acerbă și pentru a avea succes trebuie să folosim tehnologia. Tehnologia poate lucra pentru noi într-o varietate de moduri, de la automatizarea proceselor până la analiza datelor despre clienți. Prin utilizarea celor mai noi tehnologii, putem obține un avantaj competitiv și ne putem crește șansele de a învinge concurența. De exemplu, putem folosi algoritmi bazați pe inteligență artificială pentru a monitoriza comportamentul clienților și pentru a ne adapta strategia de marketing în consecință. AI vă poate ajuta să personalizați recomandările de produse pentru clienții dvs. sau să vă optimizați prețurile și inventarul pentru a maximiza veniturile.
De asemenea, putem folosi tehnologia pentru a automatiza procesul de vânzare, crescând eficiența și îmbunătățind experiența clienților.
Pe scurt, tehnologia este esențială pentru afacerile de comerț electronic. Prin valorificarea celor mai noi tehnologii, ne putem oferi un avantaj față de concurenții noștri și ne putem crește șansele de succes.
Vă prezentăm 5 instrumente care vă pot ajuta să vă atingeți obiectivele de creștere a vânzărilor.
În primul rând, există automatizarea marketingului cu ajutorul inteligenței artificiale. Acest instrument utilizează inteligența artificială pentru a vă ajuta să vă orientați către clienții care sunt pregătiți să cumpere și să livrați mesaje personalizate, stimulând conversiile și vânzările.
În al doilea rând, utilizarea unui software de protecție împotriva fraudelor asupra bugetului de reclame Google Ads ne ajută să ajungem doar la clienții potențiali, să nu cheltuim bani pe clickuri nevalide și astfel să vindem mai mult.
În al treilea rând, recomandăm folosirea unui sistem de obținere a recenziilor verificate de la clienți. Un magazin care are un număr mare de produse cu recenzii reale și verificate va oferi mai multă încredere potențialilor cumpărători. În plus, dacă avem setate corect Rich Snippets avem toate șansele ca recenziile să apară în rezultatele Google.
În al patrulea rând, există recuperarea coșului de cumpărături. Acest instrument vă ajută să capturați clienții pierduți și să vă creșteți veniturile. Există diverse module și soluții care ne ajută să recuperăm coșurile abandonate.
În cele din urmă, putem apela la implementarea unei soluții care să afișeze produse cu reducere la afișarea coșului de cumpărături. Scopul este să creștem valoarea și numărul produselor din coș prin cumpărături de impuls.
1. Releva - software pentru creșterea vânzărilor dotat cu Inteligență Artificială
Software-ul de inteligență artificială (AI) Releva revoluționează modul în care întreprinderile abordează vânzările. Prin utilizarea inteligenței artificiale, magazinele online pot identifica rapid și precis potențialii clienți și pot transmite mesaje de vânzare personalizate în timp real. Acest lucru ajută la creșterea ratelor de conversie și la stimularea vânzărilor.
Componenta de Inteligență Artificială a Releva este atât de puternică încât e capabilă să previzioneze care va fi următoarea achiziție a unui client. Astfel software-ul afișează produse personalizate diferite pentru fiecare client în funcție de această analiză.
În acest fel, clientul este expus exact produselor care au cea mai mare probabilitate să fie cumpărate de acesta. Bineînțeles, rezultatul este o creștere importantă a vânzărilor.
Releva se integrează rapid cu majoritatea platformelor de ecommerce existente in Romania.
Care sunt rezultatele obținute de magazinele online care folosesc deja Releva?
- Recuperarea investiției în abonamentul Releva de peste 53 de ori
- Creșterea vânzărilor între 12 și 22 %
- Creșterea produselor adaugate in coș cu peste 20%
- Între 15 și 45% din volumul din vânzările totale datorate softului Releva
Dacă doriți sa aflați mai multe despre cum vă poate ajuta Releva să creșteți vânzările magazinului dumneavoastră ne puteți contacta aici.
FireWeb este partener oficial al Releva în România.
2. Utilizarea unui soft de prevenire a fraudelor Google Ads
Frauda prin clicuri, în special în cazul Google Ads dar și Facebook Ads, este una dintre infracțiunile cibernetice cu cea mai rapidă creștere în ultimi ani. Este foarte profitabilă și are o cerere mare, în special în industriile extrem de competitive. Competitorii dumneavoastră au tot interesul să vă consume inutil bugetul Google Ads, astfel încât reclama dumneavoastră să nu ajungă la clienții potențiali, să nu vindeți, iar ei sa vândă in locul dvs.
Doar puține cazuri ajung în urmărire și condamnare, ceea ce o face o formă de infracțiune digitală cu risc scăzut – foarte atractivă pentru criminalii cibernetici.
Cele mai mari dezavantaje pe care le aveți dacă nu folosiți un soft de protecție împotriva fraudei prin click sunt
- Buget pierdut – peste 20% din bugetul Google Ads lunar este pierdut datorită boților și click-urilor concurenței. Astfel ajungeți să plătiți sume importante pentru trafic care nu va fi convertit niciodată în vânzări.
- Înregistrarea de date incorecte – ceea ce duce la reducerea eficienței targetării clienților potențiali și la un numar semnificativ redus de conversii.
- Rată scăzută a conversiilor – click-urile false au practic potențial de vânzare zero, dar cresc nejustificat rata CTR și scad corespunzător rata de conversie. Astfel, campania va fi una neeficientă dpdv a conversiilor raportată la numărul de click-uri si CTR.
În cazul Fireweb, în momentul în care am început să implementăm softul de protecție împotriva fraudei prin click la magazinele pe care le consiliem, am văzut o creștere semnificativă a ratei de conversie.
În plus am remarcat că bugetul nu s-a mai consumat așa de repede pe parcursul zilei.
E deja peste 1 an de când testăm mai multe softuri pentru protecție împotriva fraudelor și putem spune că nu există diferențe majore între ele. Totuși cel mai mult ne-a placut cum s-a comportat PPCShield.
Ce ne-a mai placut la ei a fost că au fost flexibili cu prețurile abonamentelor pentru clienții noștri în sensul că ne-au oferit prețuri adaptate în funcție de numărul de click-uri și nu a fost nevoie să mergem direct pe abonamentul superior.
În cazul în care doriți să implementați solutia PPC Shield ne puteți contacta pentru a vă asista în implementarea soluției.
3. Implementarea unui sistem de obținere a recenziilor verificate de la clienți
Un magazin online care are un număr mare de recenzii obținute în urma achizițiilor verificate va oferi mai multă încredere clienților potențiali.
În plus magazinul nostru va beneficia de User Generated Content (UGC), adică de conținut generat de useri, lucru care ne ajută inclusiv la indexarea în Google. Iar recenziile vor apărea în rezultatele căutărilor Google, cu condiția să avem implementate Rich Snipets / Schema.org în magazinul online.