Atunci când realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR) au apărut pentru prima dată, atât consumatorii cât și companiile, au fost încântați de toate posibilitățile pe care aceste tehnologii le pot oferi.
Există o oarecare suprapunere între AR și VR. Ambele sunt „virtuale” însă tehnologiile sunt diferite, precum și modalitățile în care acestea pot fi folosite pentru scopuri de marketing.
AR preia o experiență existentă și o amplifică. VR creează o experiență complet digitală.
În acest articol discutăm despre modurile în care AR și VR vor influența tehnicile de marketing digital și vor revoluționa experiența utilizatorilor online.
Strategia de marketing
Realitatea augmentată are cel mai semnificativ impact asupra marketingului digital.
Realitatea virtuală este mai populară în industria jocurilor video și a divertismentului, deoarece oferă o simulare a realității atât de reușită, încât utilizatorul poate avea impresia că este prezent fizic în acea lumea digitală.
Pe de altă parte, AR este foarte accesibilă publicului larg.
Oricine are un smartphone sau o tabletă (majoritatea dispozitivelor Apple și Android) poate accesa o experiență AR. Utilizatorul pur și simplu îndreaptă camera dispozitivului său către un cod QR, iar experiența virtuală se declanșează automat.
Beneficiile AR față de VR
- Nu necesită hardware, cum ar fi un set cu ochelari VR
- Nu necesită aplicații sau software speciale
- Poate fi accesat oriunde cu un smartphone sau o tabletă
- Interacționează cu lumea reală din jurul unui utilizator
- Transformă orice material de marketing tipărit în marketing digital
- Disponibil pentru afaceri mici, precum și pentru cele mari
Este destul de clar de ce Realitatea Augmentată este realitatea preferată pentru marketingul digital. Este accesibilă nu numai publicului larg, ci și companiilor care nu dispun de un buget foarte mare.
Publicitate personalizată
Consumatorii sunt dornici să fie în mijlocul unei experiențe care este creată special pentru ei.
Atât tehnologiile VR, cât și AR, deschid ușa către experiențe publicitare personalizate, care sunt unice pentru fiecare individ. Marketingul personalizat a devenit extrem de popular în ultima perioadă, iar acest lucru va face în curând parte din viața noastră de zi cu zi.
Experiențe inedite de shopping virtual
După cum discutam în articolul anterior, social marketing este pe punctul de a exploda și de a atinge noi cote în anul 2022. Îmbinarea tehnologiilor AR/VR cu social marketing se poate dovedi a fi extrem de benefică pentru afacerea ta.
Rețelele de social media încorporează aceste tehnologii și duc experiența de social commerce la noi culmi. Acesta este următorul pas pentru marketingul pe rețelele de socializare, deoarece aceste inovații pot îmbunătăți experiența de cumpărături online și pot convinge utilizatorii să facă o achiziție.