Timp estimat pentru citire: 4 minute
1. Inteligența artificială (AI)
Evoluția rapidă a inteligenței artificiale (AI) a schimbat felul în care utilizatorii interacționează cu conținutul online. Algoritmul Google lansat acum câțiva ani, RankBrain, joacă un rol important în factorii care determină rezultatele care apar în cadrul SERP (search engine results page sau pagina cu rezultate ale motorului de căutare), cum ar fi imagini, videoclipuri recenzii sau întrebări frecvente.
Experiența utilizatorului (UX) are o influență majoră în modul în care algoritmul AI funcționează.
2. Conținut Video pe YouTube
După Google, YouTube este al doilea cel mai popular motor de căutare din lume, având peste un miliard de utilizatori. Crearea unui conținut de calitate, relevant și captivant pentru abonații care te urmăresc dar și pentru potențialii clienți interesați de produsele sau serviciile tale este primul aspect de care trebuie să te ocupi atunci când vine vorba de marketing-ul video.
Începe optimizarea acestui conținut cu numele și descrierea canalului tău, oferind informații despre compania ta. Evidențiază aspectele care te diferențiază de competitori și ce le oferi atât actualilor cât și potențialilor tăi clienți.
Ca și pe Google, cuvintele cheie sau keywords-urile sunt esențiale în promovarea conținutului tău. Încearcă să cauți pe YouTube videoclipuri similare cu zona ta de interes și observă sugestiile pe care ți le face platforma.
De asemenea, este foarte important de știut că keywords-urile cu volum mare de căutare pe Google pot să fie irelevante pe YouTube. Nu uita să verifici și acest element care ar putea să îți afecteze în mod negativ promovarea conținutului video.
3. Intenția utilizatorului
Rezultatele SERP joacă un rol major în determinarea factorilor pe care Google îi consideră importanți atunci când încearcă să găsească cele mai relevante informații conform căutărilor și intenției utilizatorului. Google indică tipul de conținut pe care trebuie să îl creăm atunci când urmărim acea căutare sau termenii pe care platforma ni recomandă din sfera noastră de interes.
Principiul de la Google, E.A.T (Expertiză, Autoritate și Încredere) se referă la primele trei considerații pe care Google le folosește pentru a determina calitatea paginii și a conținutului de pe aceasta. Site-urile care nu vor respecta acest principiu sunt într-un mare dezavantaj. Google îi recompensează pe cei care încearcă să prezică și să optimizeze conținutul cât mai exact și apropiat de intenția utilizatorului. Astfel, respectând sugestiile de la Google, vei obține mai multe conversii și trafic organic.
4. Căutări locale
Căutările locale se referă la procesul de optimizare a conținutului și a prezenței noastre online pentru a viza comunități locale. Adaptarea cuvintelor cheie pentru căutări online pe plan local și specific față de un keyword general și global, va fi favorabilă pentru afacerea voastră.
Datorită căutărilor zero-click și a rezultatelor SERP, utilizatorii nu mai sunt nevoiți să intre pe un site pentru a afla informații de bază cum ar fi adresa sau numărul nostru de telefon. De aceea, un cont pe Google My Business cu informații actualizate despre locația business-ului și alte informații utile legate de serviciile prestatate se poate dovedi eficientă.
5. Creativitate și Risc
Nu în ultimul rând, creativitatea și abilitatea de a lua riscuri se poate dovedi a fi plină de satisfacții. Tehnicile care funcționau acum câțiva ani, au devenit irelevante din cauza naturii mereu schimbătoare ale SEO, care se află într-o perpetuă evoluție.
Este necesar să ținem pasul cu ultimele update-uri de la Google și să testăm diverse strategii care ar putea avea un outcome neașteptat. Altfel, tehnicile care ne-ar fi adus rezultate favorabile acum câțiva ani se vor solda cu penalizări de la Google.
Concluzie
Cele mai mari trenduri de SEO din 2021 vizează evoluția tehnologiei și a tendințelor modurilor de căutare. Inteligența artificială devine un factor tot mai important în ecuația complexă SERP. În același timp zona de video devine din ce în ce mai accesată de consumatori.
În acest context este esențial sa abordăm o strategie SEO multicanal pentru a ne asigura că ajungem acolo unde se află clienții noștri.